Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 3 november 2016 twee fietsen (LTD edition) gekocht bij de grootse fietsenwebwinkel. De fietsen waren technisch niet 100% en hadden een zogenaamde vrije slag. Na veel technisch gedoe met het lokale servicepunt van de leverancier heeft het servicepunt op 26 april de webwinkel gemeld dat hun technische mogelijkheden waren uitgeput. De webwinkel zou contact met mij opnemen voor een oplossing maar dat gebeurde niet. Na zelf maar weer contact te hebben opgenomen zijn op voorstel van de webwinkel de twee fietsen, op 6 mei 2017 voor reparatie opgehaald.
Na een week 1 fiets eindelijk goed gerepareerd, terug ontvangen. De andere fiets zou later komen.
Na diverse telefoon- en chatgesprekken (minstens 5 uur lang belkosten) en administratief gedoe met telkens foute info en niet nakomen terugbelafspraken, bleek de fiets zoekgeraakt bij de webwinkel. .Men gaf dit niet direct toe. De fiets zou ongetwijfeld op enig moment wel weer tevoorschijn komen. (“Er staan hier duizenden fietsen”). Met dit antwoord nam ik uiteraard geen genoegen. Na aantal telf. gesprekken gaf men toe dat de fiets zoek was.
Men zou een nieuwe fiets LTD edition opsturen. Echter de nieuwe fiets kwam op de afgesproken dag niet. Na zelf weer aantal keren bellen, bleek de LTD fiets niet meer leverbaar en stelde men voor een geheel andere fiets te leveren. Eventueel kon ik mijn geld terug krijgen. Ik had gezien alle gedoe met de webwinkel en het feit dat LTD door de webwinkel niet meer kon worden geleverd geen behoefte aan een nieuwe andere fiets en vroeg het geld terug.
Na diverse toezeggingen die niet werden nagekomen (u wordt teruggebeld, u krijgt vandaag bericht, binnen 1 dag krijgt u geld terug, binnen 3 dagen krijgt u geld terug) heb ik maar weer gebeld. Uiteindelijk op 6 juni een mail gekregen dat er binnen vijf dagen een bedrag wordt teruggestort: de kale prijs van de fiets te weten 715, euro.
Ik heb echter ook verzendkosten moeten betalen. 55,90 voor twee fietsen, dus 27,95 voor 1 fiets en heb begin april een servicebeurt ad 29,50 betaald.

Ik vraag me af of, gezien het feit dat de webwinkel de fiets is kwijtgeraakt, ik niet ook de andere kosten terugbetaald moet krijgen. Met op zijn minst de verzendkosten ad 27,95.
Kunt u mij aangeven hoe dit nu precies zit?

Ja natuurlijk heeft u ook recht op compensatie van deze gevolgschade , maar dan moet u de verkoper wel eerst echt in gebreke stellen en verzuim. ( dit kan met terugwerkende kracht aangezien alles al is gebeurd) en dan is nog maar de vraag os u echt al uw geld terug krijgt. Ik zou met claimen wachten tot u het eerst bedrag hebt ontvangen en dan aangeven dat u recht hebt op gevolgschade.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag