Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Wij hebben ons huis verkocht en een nieuw huis gekocht; wij zijn al maanden bezig met de hypotheek. We hebben een schone BKR. Nu is er een creditcard uit 2009 in de info verschenen die maandelijks afbetaald werd en niet meer in mijn bezit is omdat deze reeds vervangen is. Daar wil de hypotheekverstrekker een bewijs van. Onze bank geeft aan dit bewijs niet te hebben want deze kaart zit niet (meer) in hun systeem. Kort door de bocht; de hypotheekverstrekker wil een document wat er niet is. Beide partijen geven niet toe en zijn niet benaderbaar hierover. De aanvraag is helemaal compleet (notarisafspraak staat) op dit (niet bestaande document volgens onze bank) na. Als consument lijken we geen kant op te kunnen en weten we ook niet meer waar we op wachten. Onze hypotheekadviseur zit ook klem inmiddels. Wat kun je doen als consument om hieruit te komen? Nog los van de stress omdat er veel in de soep loopt en we bijna ons huis uit moeten.

Wat een vervelende situatie.
U zou toch aan de bank een verklaring kunnen vragen waarin de financiƫle status m.b.t de creditcard is aangegeven, dat deze card is vervangen en staat vermeld dat u geen wanbetaler bent. In ieder geval heeft u dan een bewijs om te overleggen aan de geldverstrekker. Het is wel opmerkelijk dat de geldverstrekker niet uitgaat van de vervangende card, ondanks de schone BKR.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag