Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo,
ik heb een printer aangeschaft, deze gaf direct na in gebruik stelling een tweetal problemen. De leverancier verwees mij voor garantie etc. naar de producent, deze verwees mij weer door naar een ander bedrijf voor reparatie. Dit was een langdurig proces. Van de drie maanden dat ik deze printer in mijn bezit heb is deze ruim een maand ter reparatie weg geweest. Na stevige onderhandeling is de printer (gerepareerd weer aan mij toegezonden). Helaas doet een van de oude klachten zich weer voor. Nu moet ik de printer weer opsturen en ben hem dan weer lange tijd kwijt. Ik ben het vertrouwen in dit product en de leverancier kwijt, kan ik de koop ongedaan maken en de aankoop annuleren? Heb ik dan de mogelijkheid mijn aankoopsom terug te vorderen. Ieder verschuilt zich achter de ander.
Het zijn allemaal gerenommeerde bedrijven.
Graag uw advies,
vriendelijke groeten,

Juridisch is het vrij duidelijk: uw eerste aanspreekpunt is de verkoper: indien een product niet voldoet aan uw gerechtvaardigde verwachten op grond van de koopovereenkomst , dat wil zeggen dat het product moet doen waarvoor het is gemaakt en geen gebreken vertoont , kunt u na een vruchteloze poging tot herstel, de overeenkomst ontbinden. De verkoper moet bewijzen dat het product niet de gebreken vertoonde op het moment van de aanschaf als u deze meldt binnen een periode van zes maanden .Kan hij dat niet, zoals nu, dan ontbindt u of u eist een vervangend nieuw exemplaar.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag