Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag,

Begin april zijn wij begonnen aan de vernieuwing van onze woonkamer. We hebben vloerverwarming in laten frezen, en de vloer laten egaliseren waarna een verlijmde PVC vloer is gelegd.

Helaas is dit niet helemaal goed gegaan, en zijn door vrijwel heel de woonkamer de leidingen van de vloerverwarming door de PVC heen te zien.
Na wat discussies met de eigenaar van het bedrijf waardoor de vloer geëgaliseerd en gelegd is, hebben wij onze rechtsbijstand verzekering ingeschakeld.

Inmiddels heeft de eigenaar van de bedrijf voorgeteld de vloer te vervangen, waar wij uiteraard erg blij mee zijn. Hij heeft echter wel wat voorwaardes waar wij het niet helemaal mee eens zijn.

Zo wil hij, aankomende zaterdag onze vloer eruit halen. En wil hij dat we het opstartprotocol van onze vloerverwarming gaan volgen. (deze duurt 11 dagen) dus, wij zitten 11 dagen met een leeg huis en kale vloer. We hebben overleg gehad met het bedrijf van de vloerverwarming, en deze geeft aan dat dit totaal geen nut heeft. Onze woning is uit 1985 en de vloer heeft volgens hun geen enkele werking meer. Ook is het vanwege de buitentemperatuur vrijwel niet mogelijk. Ook wil hij, de door ons vernieuwde en geverfde plinten laten zitten, omdat deze vastgekit zitten. Hij wil dus de vloer langs de plinten afsnijden en daarna de vloer nogmaals egaliseren en opnieuw leggen, dus de plinten beginnen dan dus onder onze vloer ipv erboven.
Deze zijn dus nooit meer los te krijgen zonder de vloer te beschadiging.'

Onze rechtsbijstand verzekering is ermee bezig maar dit duurt allemaal vrij lang. De jurist die onze zaak behandeld stelde voor het protocol maar zo te volgen omdat dit de snelste weg is, en gaf aan zelf hier ook geen verstand van te hebben. Wij hebben een dochter van 2, en zien het echt niet zitten om 2 weken met een leeg huis te zitten, zeker omdat dit compleet nutteloos blijkt te zijn.

Is het mogelijk om de vloer toch te laten vervangen zoals wij dat graag willen, of eventueel ons geld terug te krijgen zodat wij op zoek kunnen naar een andere oplossing?

Met vriendelijke groet,

Het bedrijf moet de gelegenheid krijgen om de vloer naar behoren te vervangen volgens de gemaakte afspraken. Dit houdt in dat hij geen (andere) schade of wijzigingen dient aan te richten. Pas als het bedrijf dit niet kan of wil dan heeft u recht op teruggave van uw geld. Ik raad u aan in overleg te gaan met het bedrijf en voor alle zekerheid het een en ander schriftelijk vast te leggen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag