Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Goedendag, helaas hebben wij schade aan onze uitbouw(lekkage gevormd in dak en muur) welke drie jaar geleden is geplaatst. Nooit ergens last van gehad tot februari jongstleden. Hierbij de door ons uitvoerende aannemer gebeld die heeft nagelopen waar de schade door veroorzaakt zou zijn. Constatering dat het dak van de buren een lek heeft(17 jaar oud). Tweede stap was van mij om mijn verzekeringmaatschappij te bellen(Interpolis) om de schade te melden. Interpolis zal inderdaad de schade dekken die in mijn woning veroorzaakt is maar de oorzaak ligt bij de buren (ook Interpolis heeft een expert gestuurd en dezelfde constatering gedaan). Probleem is dat beide geen contact opnemen met mijn buren gezien ik geen rechtsbijstandsverzekering heb (inmiddels afgesloten maar pas na 3 maanden te gebruiken). Buren geloven mij niet op mijn woord en willen zelf geen expert of hun verzekering bellen. Kunt u mij alstublieft vertellen hoe ik dit verder kan oplossen zonder te grote problemen in de buurt te veroorzaken, gaat hier immers wel om je woongenot. Alvast bedankt.

U dient uw buren officieel in gebreke te stellen om de schade aan het dak te repareren binnen x-dagen, bij gebreke waarvan u dit zelf op hun kosten zult laten verrichten. Uw buren zijn verplicht om de schade zoveel mogelijk te beperken. Doen ze dit niet dan kan hun eventuele verzekeraar dekking weigeren. Vaak kan een brief van een jurist de zaak vlot trekken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag