Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


wij hebben 3-07-2017 een auto gekocht bij een bovag aangesloten garage de auto heeft 111.000km gelopen met nap en is van 2003 en ziet er als nieuw uit
Toen wij hem gekocht hebben is het volgende afgesproken auto zou voorzien worden van een nieuwe apk afleverings check en zonder garantie prijs 1900 euro
voordat wij de auto kochten hebben we gevraagd wanneer de distributieriem was vervangen
we hebben samen met de verkoper gekeken onder de motorkap en waren geen stickers te zien dat hij was vervangen
de verkoper zei dat er waarschijnlijk een ketting om zou zitten en dat hij het even zou uitzoeken en ons daarover zou bellen
we hebben de auto toen maar in goed vertrouwen gekocht
We zijn niet terug gebeld en hebben toen zelf gebeld en kregen te horen dat de riem niet vervangen was en dat hij direct vervangen moest worden kosten 570 euro
wij vonden dat de garage hiervoor stond zei waren van andere mening en deden ons nog een laaste voorstel dat ze het zouden maken voor 350 euro
daar waren we het niet mee eens en hebben toen de bovag gebeld die zei dat het onder de non conformiteit wet viel en dat de garage dit op eigen kosten moest repareren
Dit hebben we aan de garage gemeld maar ze wilde er niks van weten
wij hadden op dat moment geen zin om verdere stappen te ondernemen en hebben de garage gebeld dat we accoord gingen met de reparatie voor 350 euro
De garage zag ervan af omdat wij de bovag hadden gebeld
Mijn vrouw heeft de auto nodig voor haar werk en we hebben toen de auto naar een andere garage gebracht om de riem te vervangen
zij vonden dat de motor wat tikkerde en hebben toen een motor flush gedaan maar dat heeft niks geholpen naar verder onderzoek blijkt dat er sprake is van waarschijnlijk een gekantelde zuiger de auto heeft dus motor schade
ik heb bij een andere garage ook nog na laten kijken en die kwamen tot dezelfde oordeel
ik heb na de ontdekking dit direct per email aan de garage waar we de auto gekocht is laten weten
Kreeg een mail terug dat de auto goed liep toen wij hem kochten en wij dat niet eerder gemeld hadden
en dat we maar bij de bovag moesten gaan klagen
heb ze terug gemaild dat wij dachten dat het geluid bij de auto hoorde en wij geen monteurs zijn en wij mogen verwachten dat de auto is nagekeken als je het bij een garage koopt
ik heb vandaag ook een aangetekende brief naar ze gestuurd met de klacht over de auto en dat we graag een oplossing willen
maar weet nu al dat ze daar niet aan meewerken gaan
nou zou ik graag willen weten staan wij in onze recht? en zo ja hoe kunnen wij dat recht halen?
We hebben inmiddels 800 euro aan kosten en de motorschade is ook nog eens 2000- 2500 euro
de auto staat nu ook stil omdat we het risco niet kunnen nemen dat hij kapot loopt
sinds we hem hebben gekocht hebben we 800 km mee kunnen rijden en voor de rest heeft hij stilgestaan
Alvast bedankt voor uw antwoord

U heeft recht op een deugdelijke auto die dient te voldoen aan uw verwachtingen. Tevens kunt u uitgaan van de mededelingen van de verkoper t.a.v. de ketting, die essentieel is voor het rijden van de auto. Nu deze gerepareerd/vervangen dient te worden is de auto niet conform uw verwachtingen, tevens blijkende uit onderzoek van een andere garage t.a.v. de gekantelde zuiger. Ik ga er overigens vanuit dat u heeft voldaan aan uw onderzoeksplicht die ver kan gaan afhankelijk van bouwjaar, staat, prijs , etc. van de auto. Het lijkt erop dat u niet serieus wordt genomen door de verkoper. Vaak kan een brief van een jurist de zaak weer vlot trekken. Neemt u desgewenst direct kosteloos contact met mij op voor hulp of overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag