Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo,

Ik heb een probleem met mijn bank.
Deze is nu iets meer dan twee jaar oud en is net naast de naad op de stof (kunstleder) gescheurd. De garantie termijn was twee jaar, maar voor een bank van ongeveer 1800 euro verwacht ik eigenlijk wel dat deze wat langer mee gaat. Ik had hem opnieuw mogen laten stofferen (gratis) met dezelfde stof, ware het niet dat deze niet meer geleverd wordt. Volgens de klantenservice is dit een coulance regeling, en geen fout in het product/ materiaal. Echter in de winkel zeggen de verkoopmedewerkers dat ze denken dat dat komt omdat het materiaal foutief is en er meer klachten over zijn geweest. Later bleek dat ze de bank nog wel opnieuw konden laten bekleden, maar alleen via de fabrikant zonder enkele garantie van de verkoper, omdat deze de stof niet meer in het assortiment heeft.

Mag dit wettelijk en kan ik hier nog iets anders mee of staat de verkoper hier in zijn recht?

Alvast bedankt voor uw reactie.

U kunt compensatie afdwingen middels de wettelijke garantie indien u kunt bewijzen dat het product ondeugdelijk was bij aankoop en de wettelijke garantie voor uw bank langer is dan 2 jaar. U kunt compensatie niet afdwingen middels de garantie die de leverancier u verstrekte.

Indien gewenst kunt u vrijblijvend contact opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

De klantenservice heeft ongelijk. U had recht op een deugdelijke bank waarvan verwacht wordt dat deze langer dan 2 jaar meegaat gezien de prijs/kwaliteit, maar moet dit wel aantonen. U hoefde geen genoegen te nemen dat de stof niet meer geleverd kon worden. U kunt alsnog indien gewenst de bank laten herstellen of vervangen nu blijkt dat het materiaal foutief is.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw reactie,

Het probleem is dat moeilijk aan te tonen is dat het euvel in het materiaal heeft gezeten. De klantenservice geeft namelijk niet toe dat dat de reden is dat die stof niet meer geleverd wordt. Dit heb ik alleen mondeling te horen gekregen via de verkoper die het idee had dat de reden dat die stof niet meer verkocht werd, omdat er problemen waren met de kwaliteit.

Ik ga dit in ieder geval wel aangeven bij de klantenservice, want die hebben tot op heden nog niets laten weten.


Dat zou ik zeker doen. De verkoper had u alternatieven moeten bieden toen bekend werd dat de stof wel/niet kon worden geleverd. U heeft immers recht op een deugdelijke bank die na 2 jaar gebreken vertoonde.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag