Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 16 juni j.l. ben ik telefonisch benaderd door een uitgever (van een krant) met de vraag of ik geïnteresseerd zou zijn in een abonnement. Uiteindelijk, na overleg van de telefonisch medewerker met haar meerdere, zijn wij een abonnement overeengekomen dat niet behoort tot de standaard pakketten die de uitgever aanbiedt. Namelijk een 1 jaars weekendabonnement op de krant plus een tablet als welkomstcadeau. Dit is vervolgens, zoals gebruikelijk, telefonisch vastgelegd in een mondeling contract. Het contract is ingegaan op 24 juni j.l.
Op 19 juli j.l. heb ik telefonisch contact gezocht met de uitgever omdat ik mijn welkomstcadeau (de tablet) nog niet had ontvangen. Toen werd mij medegedeeld dat de tablet geen onderdeel uitmaakt van het afgesloten abonnement. Ik heb vervolgens de geluidsopname van het mondelinge contract opgevraagd om helderheid te verkrijgen. Zij zouden dit opvragen en hierover opnieuw contact met mij opnemen. De uitgever heeft mij tot heden hierover niet gecontacteerd. Ik heb in de tussentijd 2 keer telefonisch contact opgenomen waarin mij werd medegedeeld dat ik moest wachten tot een medewerker van de uitgever mij benadert en dat dit mogelijk nog enkele weken kan duren. 23 Juli j.l. heb ik deze situatie ook per digitaal schrijven (via de contactpagina van de uitgever) voorgelegd, opnieuw zonder reactie. Mijn vraag aan u is welke stap ik nu logischerwijs moet ondernemen. Naar mijn weten is er sprake van contractbreuk van de zijde van de uitgever, echter kan ik dit niet aantonen aangezien ik niet in het bezit ben van de geluidsopname (de uitgever zegt dat ik geen recht heb op het beluisteren van de geluidsopname; dit zou enkel mogen door een medewerker van de uitgever). Moet ik wachten tot een medewerker van de uitgever contact met mij opneemt, en zo ja, hoe lang moet ik dan redelijkerwijs nog wachten, alvorens een volgende stap te kunnen ondernemen, of zegt u op basis van deze informatie dat ik al iets kan/moet ondernemen?

Tot heden heb ik de maandelijkse contributie voor het weekendabonnement op de krant betaald.

Hopelijk ben ik voldoende helder geweest en kunt u op basis van deze gegevens een advies geven. Mocht u aanvullende informatie nodig hebben dan verstrek ik u deze uiteraard graag.

Gemaakte afspraken dienen door partijen te worden nagekomen. In het geval van een mondelinge overeenkomst wordt het lastig om de afspraak aan te tonen, vooral als de geluidsopname niet wordt verstrekt door de uitgever. Vaak is een schriftelijke bevestiging of instemming van u nodig wil er definitief sprake zijn van een overeenkomst. Dit is blijkens uw toelichting niet gebeurt. Ik raad u in dit geval aan de uitgever in gebreke te stellen om de afspraken na te komen, bij gebreke waarvan u de overeenkomst zult ontbinden. Voor verdere hulp kunt u direct en gratis contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag