Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Na een koop op afstand (telefonisch) te hebben herroepen, wil de leverancier mij de leveringskosten (a 95,- euro) niet meer terug betalen.
De leverancier heeft in overleg met mij het product weer op laten halen.
Hier hebben we een afspraak over dat dit ook weer voor 95,- euro zou gebeuren.
Deze kosten draag ik.
Nu eis ik de leveringskosten terug, maar de leverancier zegt dat ik blij mag zijn dat ze het product hebben opgehaald, anders zou het me veel meer geld hebben gekost om het zelf terug te zenden.
Er zijn meerdere emails verstuurd en telefoon gesprekken gevoerd (opgenomen) over dit geschil.
Ik heb de leverancier ermee geconfronteerd dat mijns inziens Burgelijk wetboek 6 artikel 230r lid 1 en 230s lid 6 worden overtreden.

Er zit alleen weinig schot in de zaak.

Wat is mijn beste optie in dit geval?
Stel dat ik over zou gaan tot dagvaarden, hoe groot is de kans dat de proceskosten aan mij worden terug betaald?

Als de verkoper u niet heeft geïnformeerd over het terugbetalen van de verzendkosten bij retournering van het product, dan dient de verkoper deze kosten zelf te dragen. Als een ingebrekestelling geen resultaat heeft, dan kan een incassotraject worden opgestart waarin ik u kosteloos kan bijstaan. Meestal wordt er dan betaald, zodat het niet tot een dagvaarding hoeft te komen waarop u overigens grote kans op maakt op terugbetaling van een groot deel van de proceskosten. Het lijkt erop dat u niet serieus wordt genomen. Vaak kan een jurist de zaak vlot trekken. Neemt u hiertoe desgewenst direct en vrijblijvend contact met mij op voor hulp.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag