Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Afgelopen weekend tijdens een festival een locker gehuurd (€9,-) van een bedrijf om daar mijn waardevolle spullen in op te bergen tijdens het feesten. We kregen een kaartje met daarop de locker en de code die hierbij hoorde. Na het maken van een foto van het kaartje hebben we deze in kleine stukjes verscheurd en weggegooid. Aan het eind van het feest en naarmate de terugweg vorderde kwam ik erachter dat er verschillende spullen gestolen waren. Mijn iPhone 6s, creditcard, zorgpas, rijbewijs, samsung s8 oplader, sigaretten, rayban zonnebril en een jas van één van mijn vrienden. Ik heb gister aangifte gedaan en de verzekering op de hoogte gebracht. Welke stappen kan ik ondernemen richting de organisatie naar het festival of naar het verhuurbedrijf van de lockers? Ik heb ze een bericht gestuurd via Facebook en hun website, maar nog geen reactie op gehad. Ik ben benieuwd naar een reactie.

Vaak wordt aansprakelijkheid bij diefstal uit lockers uitgesloten, maar dit moet dan wel duidelijk met bordjes zijn aangegeven. Ontbreekt dit laatste dan kan de organisatie of verhuurbedrijf aansprakelijk worden gesteld als er toezicht ontbreekt of het duidelijk is dat met de toezicht de diefstal opgemerkt had kunnen worden. Raadpleegt u ook de algemene voorwaarden. Ik raad u aan hen schriftelijk aangetekend aansprakelijk te stellen.

Beoordeel dit antwoord:

De bordjes hebben geen functie: indien een dienstverlener u een (verplichte) locker aanbiedt zijn zij gehouden als een goed bewaarnemer voor de daarin opgeborgen zaken te zorgen. Klaarblijkelijk kunnen ze dat niet en dus kunt u ( of een jurist voor u) ze aansprakelijk stellen voor de schade. Dat is de dagwaarde van de gestolen zaken. Ik kan u verder helpen dor bijvoorbeeld het opstellen van een e-mail of korte brief.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag