Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb, in het bijzijn van een vriendin, in een meubelwinkel vanuit een bestwlboek een dressior aangewezen die ik graag zou willen hebben. De verkoper gaf aan dat ik deze voor 600 euro bij hem kon kopen. Ik ben akkoord gegaan met dit bedrag en hij heeft een nota opgesteld die ik heb getekend.

Bij levering en monteren door 2 van hun monteurs zag ik dat het dressior niet de poten had zoals op het plaatje die ik aangewezen had vanuit het bestelboek. Dit heb ik meteen aamgegeven bij de monteurs en deze hebben het hoofdkantoor gebeld en die stelde me gerust dat de poten nog zouden komen en daarom kreeg ik 50 euro terug want ik had onlanks al het gehele bedrag afgehandeld. Ook gaven ze mij het advies contact op te nemen met de verkoper. Dit heb ik direct gedaan alleen was hij op vakantie en hij zei dat hij contact met mij zou opnemen zodra hij terug is. Sit heeft hij gedaan alleen vertelde hij dat dit de kast is zoals op de bon staat want die andere kast met de poten die ik wilde zou duurder zijn en heeft een ander bestelnummer. Dit heeft hij mij de dag van bestellen niet verteld.

Ik wil deze kast niet want mij gehele interieur is aangepast op de kast met dezelfde poten. Nou heb ik meerdere malen contact gehad met de klantenservice maar zij verwijzen mij telkens naar de verkoper en dat ik er met hem uit moet komen.
Hij wil niet samen met mij tot een oplossing komen.

Wat kan ik in deze situatie doen?

Ik hoor het graag.

Indien de verkoper een fout heeft gemaakt die voor u kenbaar zou moeten zijn dan zou hij nog een punt hebben. Echter hij is de professional en hij heeft u kast a verkocht met poten b voor een bepaalde prijs. Het zou hem dan ook sieren om u deze aan te bieden ook omdat alle toezeggingen gedaan voor en tijdens de verkoop behoren tot de inhoud van de koopovereenkomst en hetgeen u op grond daarvan mocht verwachten ( 7:17 BW e.v) .

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag