Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


2,5 week geleden ben ik teruggekomen van mijn reis door Cuba. Mijn bagage is op de terugweg vermist geraakt en tot op heden is mijn tas niet terecht. Het betreft een Engelse luchtvaart maatschappij. Hierdoor verloopt het contact erg moeizaam. Zij hebben wel aangegeven dat ik onkosten voor 'first needs' kan claimen. Dat heb ik inmiddels gedaan.

Afgelopen zaterdag werd ik gebeld dat er een 'match' zou zijn met mijn tas en dat ze dit alleen nog met de andere luchtvaartmaatschappij moesten kortsluiten (ivm overstap Londen andere luchtvaartmaatschappij). Ze gaven aan dat er binnen 48 uur contact met mij zou worden gezocht voor meer info. Daarna weer niks vernomen.

Het lijkt mij sterk dat ik mijn bagage voor komende dinsdag in huis heb. Aankomende dinsdag is het 3 weken geleden dat ik terugkwam van mijn reis.

Nou is mijn vraag het volgende: Stel dat mijn tas alsnog weer bij mij terecht komt, kan ik de luchtvaartmaatschappij dan aansprakelijk stellen voor de vertraging van mijn bagage om vervolgens meer te claimen? Zij hebben mijn bagage tenslotte kwijt gemaakt en ik vind dat zij er goed vanaf komen met een vergoeding van slechts €200 voor de first needs.

Tenzij de vertragingschade van uw tas niet voor vergoeding in aanmerking komt op uw eventuele reisverzekering, kunt u mogelijk wel bij de maatschappij een claim indienen. Meer kans van slagen heeft u als u niet tijdig over de spullen in de bagage kon beschikken dan gepland of het betreft bederfelijke goederen. Raadpleeg u eerst de reisvoorwaarden alsmede de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag