Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 28 juni 2017 zou mijn reis voor 3.5maand werken in Kos gaan beginnen samen met een vriend (m. Vervenne). Om 14:40 zouden we de lucht ingaan. Ruim op tijd waren wij aanwezig op het vliegveld om in te checken. Beide kregen wij om 14:10 het bericht dat ons vliegtuig om 15:46 de lucht pas in zou gaan.
"Unfortunately the departure for your flight HG3156 from Düsseldorf to Kos on 28 Jun at 02:40 PM is delayed. The revised estimated time of departure is 28 Jun at 03:46 PM. The check-in time deadlines will be extended equal to the total delay time."
Op dat moment hadden wij alles al ingecheckt en hebben we besloten nog maar even wat te gaan drinken. Vervolgens zijn we op tijd weer richting de gate gelopen om in te checken en het vliegtuig in te stappen. Eenmaal aangekomen bij de gate (ruim op tijd voor de vlucht van 15:46) werd ons verteld dat de gate op dat moment net gesloten was en het vliegtuig zich klaar aan het maken was om op te stijgen. Eén van de collega's achter de desk was nog druk aan het bellen om wat te regelen, maar de andere collega bleef er stellig bij dat we pech hadden. Wij mochten dus niet meer mee. Verder is ons geen informatie gegeven en konden wij vanuit daar niks meer doen. Wij hebben daar een nieuw ticket moeten boeken, onze eerste werkdag moeten verplaatsten, een nacht op het vliegveld door moeten brengen en we zijn daardoor veel tijd en geld kwijtgeraakt... Wat kan ik doen?

Zoals u dat schetst is dit onredelijk en raad ik u aan een klacht in te dienen bij de maatschappij, waarbij u schadevergoeding vordert van de extra gemaakte kosten en de bewijzen erbij voegt. De luchtvaartmaatschappij heeft een informatieplicht en het lijkt er sterk op dat u niet volledig bent geïnformeerd.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag