Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Wij hebben in vorig jaar ons huis opgeleverd gekregen en door VEH de keuring uit laten voeren. Daarop kwamen ongeveer 100 punten tot uiting, die helaas door de aannemer na 9 maanden nog niet zijn opgelost (niet alles is 'gemakkelijk' op te lossen). We hebben gelukkig nog steeds een depot bij de notaris staan die we daar voorlopig houden. We hebben een Woningborg certificaat/koopovereenkomst. Na 9 maanden gemiddeld 3 dagen per maand klusjesmannen in huis te hebben gehad, is het vertrouwen inmiddels enorm gedaald. Daarnaast speelt voor ons ook nog het probleem dat ons huis anders op de kavel is geplaatst dan waar we voor hebben getekend bij de notaris (het huis is 2m naar achteren geplaatst waardoor meer voortuin maar minder achtertuin). De directeur van het bedrijf wuift onze problemen weg 'want het huis heeft hem al veel gekost'. We zijn erg blij dat we alles altijd via de mail hebben gecommuniceerd en zwart op wit hebben, maar voelen ons respectloos behandeld ondanks dat we altijd hebben meegewerkt (lees: veel vrije dagen opgenomen, etc). Onze vraag: hoe kunnen we hiermee omgaan? Leveren inspanningen mbt een eventuele juridische zaak ons iets op? Behalve deze zaken (de 1e oplevering hebben we moeten weigeren op advies VEH), hebben we nog een lijst maar dat wordt te gedetailleerd voor hier.
Hartelijk dank voor uw advies!

Mijn eerste advies is om VEH te benaderen. VEH heeft de opleveringskeuring uitgevoerd en VEH heeft zeer deskundige mensen binnen haar organisatie die u verder kunnen helpen als er door de aannemer na de oplevering niet adequaat wordt gehandeld.
In grote lijnen (raadpleeg ook wel wat is vastgelegd in de aannemingsovereenkomst) heeft u nadat de u de aannemer in gebreke heeft gesteld en deze deze niet binnen redelijke termijn de gebreken heeft opgelost, het recht om een ander het herstel te laten doen en om de kosten daarvan te verhalen op de aannemer.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag