Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Onterechte factuur i.v.m. ondeugdelijke reparatie?

Onlangs hebben wij een monteur ingeschakeld voor de reparatie van onze CV ketel.
De ketel maakte een raar tikkende geluid. Monteur is geweest, 2,5 u bezig geweest, maar kon niks vinden. Hij zou nog een keer terugkomen, want hij had geen tijd meer.

Monteur is een andere dag terug gekomen, wederom 3,5 u bezig geweest om de ketel schoon te maken. Uiteindelijk heeft hij een of ander schoonmaak goedje gebruikt en was het probleem verholpen.

Nu hebben wij wel van beide keren een factuur ontvangen. Ik begrijp dat de monteur beide keren fysiek aanwezig is geweest, maar er is niets verholpen. Tevens hebben wij de eerste factuur ook niet getekend. Ik ga er vanuit dat als ik een cv monteur inschakel, dat hij de juiste kennis en expertise heeft om een CV ketel te kunnen repareren. (tevens is deze CV ketel door henzelf geplaatst en hebben wij een onderhoudscontract met deze organisatie. Ze zouden de ketel dus moeten kennen, maar dat even ter zijde.)

Desalniettemin vind ik het onterecht dat er een factuur in rekening wordt gebracht terwijl het probleem niet verholpen was toen?

Ik vraag me af of dit terecht is?

Als er een onderhoudscontract is vraag ik me af hoe goed het onderhoud is uitgevoerd, maar dat hangt van het gebrek af. Verder dient u zich te vergewissen hoe de rechten en plichten zijn bij tussentijds noodzakelijk onderhoud en klachten ( staat in de voorwaarden) . Indien u volgens de voorwaarden diende te betalen voor de dienst geldt natuurlijk wel dat er daadwerkelijk een deugdelijke tegenprestatie is uitgevoerd. Eerste factuur zou ik daarom niet betalen de tweede wel, maar alleen als er geen verband is met slecht onderhoud daaraan voorafgaande.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag