Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ik zie het anders: partijen zijn samen in onderling overleg afgeweken van de eerdere afspraken. Het verzoek van 4 dagen verblijf kon niet worden ingewilligd. U had er beter aan gedaan te melden dat het extra verzoek op eigen rekening en risico zou zijn . Of u had kunnen vragen of men dan toch nog steeds het weekend van 3 dagen wilde verblijven. Het is dus geen gunst maat een nieuwe overeenkomst. Wat voor algemene bepalingen hanteert u bij de verhuur van het huis?
Reactie van de vraagsteller
Hartelijk dank voor uw reaktie. De volgende keer moet ik daar dus duidelijker in zijn. Het was geen nieuwe overeenkomst, zij vroegen het als een verzoek, "niet geschoten is altijd mis". Dat zij mijn antwoord anders geinterpreteerd hebben is duidelijk. Tot nu toe is het allemaal heel gemoedelijk gelopen en dus had ik deze reaktie van potentiele huurders niet verwacht. Nogmaals hier heb ik veel van geleerd en zal dat de volgende keer ook zeker vermelden.
Ik begrijp niet helemaal wat u onder algemene bepalingen verstaat, in het contract staat dat 8 weken tevoren of korter als er later geboekt wordt, moet de huurovereenkomst getekend en de betaling gedaan zijn en vindt er geen restitutie plaats.
Volgens de wet is er wel een nieuwe overeenkomst ontstaan ook al staat er niets vast op op papier. ( maar wel in e-mail of telefonisch ) Men wilde de vakantie langer boeken , welke vraag door u is aanvaard als nieuwe opdracht tot verhuur.. U kunt een en ander, hoe een overeenkomst tot stand komt en de voorwaarden waaronder en/of wijzigingen plaatshebben onder welke noemer ook., in uw algemene voorwaarden opnemen.