Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


De installateur van onze nieuwbouwwoning is vergeten om een warmwater boiler te installeren in onze keuken voor oplevering. Dit is tegenwoordig nodig, in plaats van een warm waterleiding, om de epc waarde te behalen. Van deze boiler hebben wij tijdens de gesprekken met de installateur nooit wat gehoord en vlak met de oplevering kwamen we erachter dat we geen warm water zouden hebben in de keuken. Dit aangegeven te hebben bij de onderuitvoerder en met ons zelf bedachte oplossing, kwam hij nog steeds niet met de tip dat hun nog een boiler moesten installeren. Na veelvuldig contact proberen te zoeken met de installateur (dag dat ze daar bouwvak kregen), hebben we een Servicemonteur van het bedrijf zelf te pakken gekregen. Hij kon ons helaas niet helpen en zou proberen om de hoofduitvoerder van onze woning nog te pakken proberen te krijgen voor de vakantie. Dit is hem helaas niet gelukt. Na met een andere Servicemonteur gesproken te hebben werden we helaas nog niet wijzer en ook hij kon ons niet zeggen dat de installateur de boiler vergeten was te installeren. Omdat wij tijdens de bouwvak ons huis zouden betrekken, hebben we zelf een boiler moeten aanschaffen van 600 euro, om warm water in de keuken te krijgen. Na de bouwvak hebben we dit gecommuniceerd naar de hoofduitvoerder en heeft dezelfde uitvoerder aangegeven dat het inderdaad een fout van hun was en dat ze vergeten zijn deze boiler te installeren. Nu verhalen wij de kosten van 600 euro voor de nieuwe boiler op de installateur. De nieuw aangeschafte boiler konden wij na de bouwvak niet meer retourneren omdat deze al in gebruik was. Daarnaast hebben wij al 180 euro betaald voor de boiler die zij schijnbaar zouden leveren en monteren, maar deze hebben we dus nooit ontvangen. Komt er dus op neer dat we de resterende kosten van 420 euro (600-180) op de installateur verhalen en inhouden op het bedrag dat wij nog moeten betalen aan hen. De hoofduitvoerder is het hier niet mee eens en geeft aan dat wij dit alsnog moeten betalen.

Onze conclusie is dat de fout naar ons idee bij de installateur ligt omdat ze het huis hebben opgeleverd zonder boiler. Bovenstaande heeft de hoofduitvoerder ook toegegeven. Daarnaast hebben wij veelvuldig contact met hen proberen te zoeken maar was er in de bouwvak, behalve de Servicemonteur, niemand van het bedrijf bereikbaar die ons hier mee kon helpen.

Uw conclusie is op zich juist. Het is van belang te onderscheiden met wie u een overeenkomst hebt. Als u een overeenkomst hebt met de hoofduitvoerder is hij degene die verantwoordelijk is en de afspraken moet nakomen tevens ervoor zorgen voor installatie van de boiler. Als de installateur handelend onder verantwoordelijkheid van de hoofd- of onderuitvoerder de boiler niet volgens afspraak heeft geïnstalleerd, dan kunt u de hoofduitvoerder in gebreke stellen. Hij dient dan de kosten voor zijn rekening te nemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag