Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Bij mijn werkgever krijg je normaal aan het eind van het jaar een 13e maand. Afgelopen jaar heb ik dit naar rato ontvangen, omdat ik later in dienst kwam.

Nu ga ik eind oktober uit dienst en heb ik net te horen gekregen dat ik geen recht heb op een 13e maand, omdat ik in december niet in dienst ben.

Dit heb ik nagekeken in de arbeidsvoorwaarden en dit staat hier inderdaad in beschreven.

Mag een werkgever dit zomaar doen?

Ik heb gelezen dat werkgevers niet in het personeelshandboek opnemen dat alleen werknemers met een vast dienstverband aanspraak kunnen maken op een dertiende maand, maar ik weet hier hoe het in dit geval is.

Dit mag een werkgever helaas wel doen en als voorwaarde stellen dat u tot aan het eind van het jaar in dienst moet zijn. Een 13e maand is een extra betaling, ook bij tijdelijke contracten, die de werkgever ter beschikking stelt en mag daar voorwaarden aan verbinden. Soms wordt de 13e maand afhankelijk gesteld van de geleverde prestaties. In dat geval heeft u daar wel recht op en is eigenlijk een bonus geworden.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag