Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Mijn zoon (18jr.) heeft samen met vrienden bij .......... een reis geboekt naar Lloret de Mar ,zijn koffer heeft hij als handbagage geboekt en daardoor geen reisverzekering genomen.
Ze vlogen met vliegmaatschappij ......... van Amsterdan naar Barcelona maar in Amsterdam kreeg hij te horen dat er geen plaats was voor zijn koffer in het vliegtuig de koffer moest mee in het ruim. Aangekomen in Barcelona was zijn koffer niet mee gekomen met de vlucht hij was weg .... Netjes heeft hij dit op het vliegveld aangegeven bij .......... zijn reisleider en bij vliegmaatschappij ........ Hij kreeg daar een PIR nummer voor de vermiste koffer en liet zijn telefoonnr. achter voor als zijn koffer aan zou komen in Barcelona. Maar de koffer is tot heden ten dagen nog niet gevonden. Hij had daar geen kleding maar zou een vergoeding van 50 euro per dag dat de koffer vermist was krijgen dus 7 x 50 = 350 euro.
Wij hebben .......... na de reis twee x aangeschreven met een aangetekende brief en we moesten alle officiele documenten en tickets insturen om een claim in te dienen want na rekening had hij een schade van 825 aan verloren goederen en koffer plus de 350 euro schadeclaim van 7x 50 euro per dag kwamen wij op een som van 1175 euro ( dit nog zonder alle telefoon gesprekken naar Madrid en kosten aangetekende brieven). Na veel heen en weer gebel ,gemaild en geschreven kregen wij vorige week zondag een mail dat het was goed gekeurd en ze zouden in 7 dagen de som overmaken. Tot onze verbazing kregen we vandaag 202,81 euro op onze rekening gestort wat natuurlijk veel te weinig was. Hieronder het vervoers regelement van ......... zoals op hun site staat .

Vervoersvoorwaarden van ............
8.7
Beschadiging van de bagage
In het geval van verlies van of schade aan de bagage, worden de regels toegepast die de van kracht zijnde internationale en nationale normen bepalen, in het bijzonder de Wet van Luchtvaart van 1960 en het Montreal Akkoord van 28 mei 1999, zowel als Verordening (Raad van Europa) nr. 2027/97.
............ is verantwoordelijk, in geval van vernieling, verlies, vertraging of schade aan de bagage tot het bedrag van 1.131 speciale trekkingsrechten. De passagier kan zich beroepen op een hogere aansprakelijkheid door speciale aangifte van waarde te doen, waarvoor extra kosten betaald dienen te worden. Met betrekking tot de niet ingecheckte bagage is ........ alleen verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door haar schuld.
Indien de ingecheckte bagage beschadigd, verloren of vernield, of vertraagd afgegeven is, dient de passagier dat schriftelijk zo spoedig mogelijk aan ........ mede te delen, en in ieder geval, vóór 7 dagen in geval van schade en 21 dagen in geval van verlies Genoemde termijnen beginnen vanaf het ter beschikking stellen van de bagage.
........... is nooit verantwoordelijk voor deuken, schrammen, vlekken, kapotte handvaten en/of wieltjes veroorzaakt aan de bagage, behalve (i) indien de perfecte staat van de bagage alvorens deze aan ........ over te laten aangetoond wordt, (ii) de schade gedetailleerd wordt en (iii) aangetoond wordt dat de schade veroorzaakt werd, terwijl ........... verantwoordelijk voor de bagage was.
........... is niet verantwoordelijk voor schade aan bederfelijke en breekbare voorwerpen die als ruim- of handbagage vervoerd worden, behalve (i) indien aangetoond wordt dat genoemde artikelen correct ingepakt waren, (ii) de schade gedetailleerd wordt en (iii) aangetoond wordt dat de schade veroorzaakt werd, terwijl ........... verantwoordelijk voor de bagage was. Voor meer informatie, bekijk onze normen over bederfelijke en breekbare voorwerpen.
Indien de opererende luchtvaartmaatschappij niet ........... betreft, kan de passagier een klacht indienen tegen die betreffende maatschappij.

Onze vraag is wat kunnen we er aan doen om al onze geleden schade vergoed te krijgen van ............???

U kunt eerst een klacht indienen bij de vliegmaatschappij, waarbij u verwijst naar de gedane goedkeuring per mail en ter ondersteuning bewijzen voegt van de goederen in de koffer met de waarde. Mocht er geen positief resultaat hieruit komen dan kunt u vervolgens een klacht indienen bij de instantie waar de maatschappij bij is aangesloten. In de algemene voorwaarden staat dit vaak vermeld. Houdt u er rekening mee dat het aan u is om het meerdere te bewijzen (goederen in de koffer).

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag