Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Mijn vriendin heeft pijn aan haar heup en been na tijdelijk werk in een magazijn. Ze is naar de huisarts geweest die haar naar een fysio heeft gestuurd voor oefeningen, daar is ze intern doorgestuurd naar een manueel therapeut, die haar heeft aangeraden naar een podoloog te gaan; de reden: haar ene been is iets korter dan het andere en door de overbelasting in het magazijn heeft ze klachten ontwikkeld.
De podoloog heeft vervolgens bedacht dat ze geen korter been heeft, maar een verkeerde houding en heeft haar voor 189 euro aan zooltjes verkocht (en de zolen uit 2 paar schoenen geropt die zonder zijn zooltjes dus onbruikbaar zijn geworden). Een maand later heeft mn vriendin nu overal pijn; rug, been, heup, schouders.
Ze is opnieuw naar de huisarts gegaan, die heeft haar naar polikliniek gestuurd voor foto's en daar is opnieuw uitgekomen: haar ene been is iets korter dan het andere. En ze moet nu naar de fysio om de pijn in haar benen/heup/rug te laten behandelen.
Ze is terug gegaan naar de podoloog geweest en die weigert om de 189 euro voor de zooltjes (na zijn foute diagnose) terug te betalen en erkennen niet eens dat zij een fout hebben gemaakt. De behandelende podoloog van mn vriendin is overigens ineens niet beschikbaar en er was nu een andere persoon om haar te helpen/te woord te staan. Wat kunnen we doen?
De podoloog heeft vervolgens bedacht dat ze geen korter been heeft, maar een verkeerde houding en heeft haar voor 189 euro aan zooltjes verkocht (en de zolen uit 2 paar schoenen geropt die zonder zijn zooltjes dus onbruikbaar zijn geworden). Een maand later heeft mn vriendin nu overal pijn; rug, been, heup, schouders.
Ze is opnieuw naar de huisarts gegaan, die heeft haar naar polikliniek gestuurd voor foto's en daar is opnieuw uitgekomen: haar ene been is iets korter dan het andere. En ze moet nu naar de fysio om de pijn in haar benen/heup/rug te laten behandelen.
Ze is terug gegaan naar de podoloog geweest en die weigert om de 189 euro voor de zooltjes (na zijn foute diagnose) terug te betalen en erkennen niet eens dat zij een fout hebben gemaakt. De behandelende podoloog van mn vriendin is overigens ineens niet beschikbaar en er was nu een andere persoon om haar te helpen/te woord te staan. Wat kunnen we doen?
Wat vervelend. Het lijkt erop dat de podoloog onzorgvuldig tewerk is gegaan waardoor uw vriendin nu met de brokken zit. Immers, van een redelijk handelend en redelijk bekwame podoloog mag meer onderzoek en deskundigheid worden verwacht. Ook moet er sprake zijn van een tekortkoming die hem kan worden verweten. Daar lijkt het in dit geval wel op. De podoloog dient schriftelijk aansprakelijk te worden gesteld. Desgewenst kan ik uw vriendin in deze zaak bijstaan. Ze kan direct en vrijblijvend contact met mij opnemen.