Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Dag,

1 sept jl heb ik een tweedehands iPhone 6 met 1 maand garantie gekocht. 11 sept heb ik aangeven dat de tel geen netwerk kon vinden, via Marktplaats berichten met de verkoper is het via een paar truukjes opgelost. Op 3 oktober heb ik wederom aangegeven dat de tel het netwerk miet kan vinden. Telefoon naar verkoper gebracht, waar de verkoper meldde dat ie m voor €25 probeert te repareren. Na 2 weken telefoon opgehaald, maar binnen 15 min deed ie t alweer niet. Hij bood toen andere iPhone aan met veel minder geheugen of eentje met zelfde geheugen plus €125 bijbetaling. Ben ik niet mee accoord gegaan. Hij heeft toen weer 2 weken gehouden voor reparatie bij extern bedrijf, maar hij doet t nog steeds niet. Wat zijn mijn rechten in deze?

Ik ga er vanuit dat u het toestel hebt gekocht van een bedrijf. U kunt de koop ontbinden nu de telefoon nog steeds niet is gerepareerd ondanks de vele vermoede pogingen. U hoeft zeker niet bij te betalen voor een ander toestel en heeft recht op een soortgelijke toestel (zelfde geheugen etc). Als de verkoper hier niet aan kan voldoen dan kunt u hem schriftelijk melden dat u de koop ontbindt en uw geld terug wilt.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Als de verkoper nu aangeeft dat hij accoord gaat met ontbinding, moet ik dan alsnog de reparatie kosten betalen?


Reactie van de vraagsteller

Als de verkoper nu aangeeft dat hij accoord gaat met ontbinding, moet ik dan alsnog de reparatie kosten betalen?


U heeft binnen de garantietermijn het probleem kenbaar gemaakt aan de verkoper en hij dient zelf zorg te dragen voor de reparatiekosten. U hoeft dit dan ook niet zelf te betalen als het contract wordt ontbonden.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag