Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 26 augustus jl. ben ik geweigerd op de overstap van mijn vlucht Amsterdam - Parijs - New Delhi. Na het inchecken en controleren van mijn E-Visa door KLM zonder enige problemen, arriveerde ik in Parijs om daar de overstap te maken naar New Delhi. Mijn bagage werd automatisch overgeladen en ik moest, zoals afgesproken bij de KLM incheckbalie op Schiphol, mijn boardingpass ophalen bij de gate van Air India in Parijs.

Helaas werd daar door de onkunde van een chagrijnige stewardess en een beveiligingsman echter mijn E-visa afgekeurd. Zij vertelden mij dat mijn paspoortnummer en het paspoortnummer op de E-Visa niet overeenkwamen. In mijn paspoortnummer komt het cijfer 0 voor. Zij beweerden dat dit niet op beide documenten het geval was maar dat het ging om een letter O. Ik werd zonder pardon, zonder enige uitleg, onder leiding van security naar de aankomsthal gebracht. Zonder mijn bagage, zonder iets, om 22.00 uur in de avond.

Ik heb direct mijn intermediair E-visum.nl gebeld die mijn visum voor India heeft geregeld, Zij gaven al direct aan dat het een fout is van Air India gezien de letter O niet in een Nederlands paspoortnummer voorkomt. De ambassade kon niets voor mij betekenen op dat moment en mijn verzekering ook niet. Air India was in geen velden of wegen te bekennen.

Om het lugubere vliegveld van Parijs 's avonds te verlaten, heb ik een hotel geboekt om daar de nacht veilig door te brengen. Ik miste mijn afspraken in New Delhi door een domme fout van Air India. De volgende dag kreeg ik nog steeds geen contact met Air India in Parijs (customer care in India zij mij dat alleen het loket in Parijs mij verder kon helpen). Om niet nog meer afspraken te missen, heb ik daarom een ticket bij Emirates geboekt, met hetzelfde visum zonder enkel probleem.

Inmiddels heb ik Air India diverse keren gemaild, beloven zij mij iedere keer met een antwoord te komen maar vervolgens hoor ik niets meer. Het heeft mij behoorlijk geld gekost om een nieuw ticket te boeken, een hotelovernachting en een gemiste aansluiting van mijn vlucht in New Delhi naar Bagdogra waardoor ik een taxi heb moeten nemen.

Ik heb de zaak ook bij WTC Amsterdam neergelegd gezien mijn tickets hebben geboekt en heb een verklaring dat mijn E-Visa helemaal in orde was. Er was ook geen enkel probleem bij de douane in India.

Kortom, een grote fout van Air India met daar bovenop een zeer slechte klantenservice.

Ik wil graag de gemaakte kosten vergoed krijgen (+/- 1000 euro alles bij elkaar).

Kunt u mij helpen?

Vriendelijke groet

Wat een vervelende situatie. De dienstverlening van Air India laat inderdaad te wensen over. Ik raad u aan eerst officieel een klacht in te dienen bij Air India, waarbij u tevens de gemaakte kosten claimt met de nota's. De gevolgschade kunt u ook claimen. Krijgt u daarop een afwijzing dan adviseer ik u na te gaan of er een instantie is die toezicht houdt op de luchtvaartmaatschappij en daar uw klacht neerlegt alvorens naar de rechter te stappen. Mogelijk kan E-visum u daarin bijstaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag