Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Beste...,

Medio april van dit jaar (2017) is er in ons huurappartement waterschade ontstaan door een constructieve fout bij een standleiding in het appartement. Na melding bij de verhuurder (een grote woningbouwstichting) hebben zij ons tijdelijk een vergelijkbaar appartement aangeboden.

Vervolgens kwamen ze bij het herstellen van de standleiding er erachter dat de badkamer vloer ook vol vocht zat door een constructieve fout van het afvoerputje waardoor ook deze vervangen is.

Toen ze eenmaal alles hersteld hadden zijn er bouwdrogers in het appartement geplaatst om het geheel droog te maken.

Toen het droog was kwam ik op een zaterdag het appartement bekijken en toen was onze gang doorweekt door een nieuwe lekkage. na kort onderzoek konden ze het probleem niet vinden en hebben ze opnieuw bouwdrogers geplaatst en na twee weken was het droog.

Omdat er geen nieuw vocht was bijgekomen hebben ze toen besloten het te laten voor wat het is en het probleem dus niet op te lossen.

Ik was woedend en heb ze een mail gestuurd met onder andere onderstaande tekst;

"Even als kanttekening wil ik vermelden dat het ons opvalt dat er nu beter geschakeld wordt tav het herstellen van het appartement en dat is in de basis fijn. Wel valt het ons ook op dat er soms wat te kort door de bocht beredeneerd wordt om de schade zsm te herstellen (herstel stucwerk (zowel de wanden als de plinten), schilderwerk, badkamer / wc vloer etc). Begrijp me niet verkeerd, ik geloof dat jullie je best doen om het te herstellen maar wil wel dat dit kwalitatief gebeurd, want als door gevolg van snel handelen straks de nieuwe vloer schade oploopt (door een snelle oplossing) zullen wij ons genoodzaakt zien verdere stappen te ondernemen. Ik maak overal foto's van om er zeker van te zijn dat we achteraf niet in een discussie belanden over wat wel en wat niet.
We hopen dat dit alles tot een goed en kwalitatief einde wordt gebracht"

Uiteindelijk heeft dit alles een half jaar geduurd door het foutief doorgeven van informatie vanuit de opzichter naar de onderaannemers + het niet nakomen van afspraken door opzichter.

Zoals je merkt is er veel gebeurd en is er tot nu toe een schadevergoeding van €10.000,-uitgekeerd (ongemakkenvergoeding + terugbetaling huur + electra)

Nu zijn we drie weken in ons appartement getrokken waar een gloednieuwe vloer ligt en is er sinds vorig week weer een lekkage opgetreden op de plek waar ze het vorige keer niet hebben opgelost. Gevolg is dat de voer in de gang + een deel van de slaapkamer en werkkamer eruit is gehaald.

Vervolgens zijn ze toch verder gaan zoeken en hebben ze de tweede lekkage weten te vinden. Inmiddels is deze verholpen en staan er opnieuw voor de komende twee of drie weken een bouwdroger in onze woning.

We hoeve de woning niet uit waardoor we die hele periode in het lawaai zitten. We mogen er ook voor kiezen van de verhuurder de bouwdroger met momenten aan te zetten als we er niet zijn maar dan gaat het gezien de snelheid van drogen veel meer weken duren.

Nu de eindelijk de vraag, excuses voor het lange verhaal).

We willen een schadevergoeding eisen van de verhuurder naast de €10.000,- die tot nu toe is uitgekeerd van €15.000,-

Is dit redelijk?

Reden;

- we hebben de verhuuder meerdere keren schriftelijk en telefonisch achter na moeten zitten omdat afspraken niet nagekomen werden

- we hebben de verhuurder gewezen op de fouten die gemaakt werden

- we hebben de verhuurder gewaarschuwd voor het niet oplossen van het laatste water probleem

- we hebben door dit alles ook emotioneel veel schade opgelopen (mijn vriendin is op haar werk op non-actief gesteld en is uiteindelijk ontslagen)

Bedankt in ieder geval alvast voor de reactie.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik die graag.

Vriendelijke groet

Wat erg vervelende kwestie allemaal. Gezien de gehele situatie lijkt mij deze vergoeding erg redelijk. Het ontslag van uw vriendin, daarentegen, is een geheel andere kwestie. Het verlies arbeidsvermogen zal dermate hoger zijn als de schadestaat die u heeft aangevoerd. Als u bewijsslag kunt aandragen dat het ontslag te wijten is door de gehele situatie, dán zou het geheel wel eens kunnen oplopen. Wat ik u óók wil adviseren, is dat u moet opletten dat u niet 'tekent' tegen 'finale kwijting'.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag