Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte,

Ik heb 2 jaar en 9 maanden geleden een elektrische fiets aangeschaft.
Het display is nu kapot en men kan dit product niet meer leveren omdat het uit productie is.
Men kan een vervanger leveren maar die werkt niet men de huidige motor die op de fiets zit.
De Nederlandse fabrikant zegt nu dat ik de kosten moet betalen voor een nieuw display, een nieuwe motor en de kosten voor de arbeid die de fietsenmaker maakt voor het vervangen.
Kosten kunnen oplopen tot € 700,00

De nieuw waarde van de fiets is € 2650,00.
Ik heb ook pas 2500 KM gereden met de fiets.

Ik vind dit alles te ver gaan dat ik voor alle kosten moet opdraaien.
Wat zou redelijk en billijk zijn?

Dat lijkt mij ook. U mag ervan uitgaan dat u een deugdelijke fiets geleverd hebt gekregen waar u enige jaren nog plezier van hebt. Als het display stuk is en essentieel is voor de fiets betekent dit niet dat u voor andere kosten moet opdraaien. Het is onredelijk dat de fabrikant dat van u vraagt. Als hij het display niet meer kan leveren dan dient u daarvoor gecompenseerd te worden ook buiten de garantietermijn. Ik raad u aan de verkoper schriftelijk in gebreke te stellen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag