Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Bij fitness winkel circa 1 jaar geleden een crosstrainer gekocht. (van een deugdelijk, vrij duur fitness merk met vanaf prijzen van 1500 euro per machine) heel blij mee, doet het perfect, dus daarom recent een roeimachine in dezelfde winkel van hetzelfde merk. Bij aankoop roeimachine gevraagd of er bij levering gekeken kon worden naar de crosstrainer (even waterpas zetten etc. om toekomstige problemen te voorkomen). Er was op dat moment niks mis.
Roeimachine wordt geleverd door koeriersbedrijf omdat fitnesswinkel druk was. Roeimachine niet naar behoren geïnstalleerd, winkel gebeld, er komt een monteur van de winkel kijken. Deze monteur heeft ernaar gekeken en problemen door onjuiste installatie niet kunnen 'verhelpen'. Dezelfde monteur heeft de crosstrainer bekeken en 'onderhoud' hoe hij dit zelf noemde uitgevoerd. De monteur was weg en de crosstrainer, schokte, piepte, kraakte en er kwam een luide bonk uit de kast. Nogmaals winkel gebeld, er zou nu iemand van het merk zelf komen. Uiteindelijk zijn er 3 x monteurs van het merk geweest die de problemen allemaal niet konden verhelpen. (roeimachine inmiddels omgeruild voor een, wat zij zeggen nieuwe, maar die maakt ook nog steeds geluidjes die niet horen ,maar in een mindere mate dat we er ons zo aan storen als bij de crosstrainer) Maar de crosstrainer vertoont nog steeds dezelfde problemen die de monteur van de winkel veroorzaakt heeft. De winkel weigert een oplossing te bieden en schuift ons af naar het merk. Maar daar komen wij geen steek verder mee, want de monteurs van het merk zelf , eerst 'horen ze niets' en na uitvoerig laten luisteren geven ze toe ''dat het inderdaad niet hoort, maar dat ze er niets mee kunnen'' en verkondigen uitspraken als: 'waarom koopt u dan ook dat apparaat, u kunt beter *noemt ander merk* kopen... Wij hebben gevraagd om een nieuw apparaat bij de winkel, want de monteur van de winkel zelf heeft de problemen veroorzaakt, maar dan wordt een steevast gereageerd dat dat 'niet mogelijk' is. zonder verdere uitleg.. U snap dat wij nu niet meer weten wat wij moeten doen. Ik zou graag horen wat wij hier mee kunnen. Alvast heel erg bedankt, dit loopt inmiddels al maanden..

Wat vervelend! Als de winkel het probleem niet wil of kan verhelpen dan kunt u de koop (gedeeltelijk) ontbinden of aankondigen dat u herstel elders op hun kosten zult laten verrichten. Stuurt u een ingebrekestelling naar de winkel om binnen een bepaalde termijn actie te nemen. Wilt de winkel niet meewerken, dan kunt u direct en vrijblijvend contact met mij opnemen voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag