Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb via de mail een rekening gekregen dat ik incassokosten moet betalen betreffende het te laat betalen van een nota. Ik heb aangegeven bij de leverancier dat ik nota's per post wil ontvangen.
Nu heb ik bezwaar gemaakt tegen deze incasso kosten omdat ik nooit een herinnering heb ontvangen. Volgens de leverancier hebben ze mij via de mail een herinnering met een betalingstermijn gestuurd maar deze heb ik ook nooit ontvangen. De rekening is intussen wel betaald.
Mogen ze mij nu wel deze incasso kosten in rekening brengen?
Is een herinnering via de mail voldoende hiervoor?
Volgens mij had ik , net als de nota, de herinnering via de post moeten krijgen. Evenals de nota van de incassokosten ( deze is ook via de mail vermeld)

Als het gebruikelijk was tussen partijen om te communiceren via email dan heeft de leverancier een punt. Nu dit niet het geval is dient de leverancier u per post op de hoogte te stellen ook t.a.v. de incassokosten. Stelt deze ook dat zij u een herinnering heeft gestuurd dan dient hij dit te bewijzen. Deze herinnering had ook via de post moeten worden verstuurd. Ik raad u aan de leverancier te melden dat u niet akkoord gaat met de incassokosten om bovengenoemde reden.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag