Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


We hebben flinke schade aan de onderkant van ons aanrechtblad wat enorm aangetast is door water.
De kraan druppelt hier en daar als we hem aan doen maar het grote probleem is dat de onderkant van de kraan niet 100% afsluit en er zo druppeltjes naar beneden door hebben kunnen sijpelen.
De loodgieter bekijkt alles, besluit er meteen een nieuwe kraan van 100+ euro op te zetten en verlangt ook arbeidsloon.
Ik heb meteen betaald.
Dan is de lekkage niet verholpen en ik benader hem daarvoor.
Hij ziet geen reden om te komen want op zo'n aangetast aanrechtblad zal geen enkele kraan voldoende lekkage-vrije-grip hebben...
Het enige advies is een nieuw aanrechtblad.
Ik vind het nogal een rare manier van werken om een nieuwe kraan te zetten, mij 200+ euro te vragen voor een lekkage die (hiermee) nooit opgelost kan worden.
Is het raar dat ik bezwaar maak tegen deze factuur?
De ondernemer lacht in zijn vuistje want hij heeft zijn geld binnen en denkt er niet aan om nog verder in contact te gaan hierover.
Een zaak beginnen wordt een nog duurdere kwestie maar ik blijf met een heel naar gevoel zitten.
Wat denken jullie?

Hij had u hiervoor wel kunnen waarschuwen: achteraf weet hij het ook goed te vertellen. Maar aan de andere kant: een nieuw aanrechtblad is dus wat u toch al nodig had en mogelijk moest de kraan wel vervangen worden. In dat geval heeft u geen echte schade behalve mogelijk extra arbeidskosten .

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

De loodgieter 'had zelf nog' een dure kraan in de auto liggen die hij er meteen zonder overleg op heeft gezet wat met de aansluitkosten samen 200 euro heeft gemaakt.
Zelf zou ik een financieel minder belastende kraan hebben uitgezocht en zit nu met zeker 150 euro 'zakken vullen'-gevoel.
Misschien is het 'oneerlijk gevoel' nog wel groter dan de financiƫle gevolgen!
Nogmaals dank!



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag