Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb twee jaar geleden een keuken gekocht. Deze is afgeleverd in november 2015.

Nu sluit de vaatwasser niet meer, waarop wij contact hebben gezocht met de verkoper. Deze geeft aan dat de garantie op de keuken 5 jaar is, met uitzondering van de apparatuur. Hiervoor geldt een garantieperiode van 2 jaar.

Nu verwijst de verkopende partij ons rechtstreeks naar de fabrikant. Deze vertelt ons een starttarief te rekenen van 100 eur en vervolgens 22 eur per kwartier.

Mag dit? Of moet de verkopende partij zelf schakelen met producent? Zijn er kansen voor ons als consument, of vallen we tussen wal en schip? Met andere woorden de product is volledig aansprakelijk maar beroept zich dan terecht op de garantieperiode van 2 jaar, en dus pech gehad voor ons.

De verkoper dient aanvankelijk het probleem op te lossen en kan u niet zomaar verwijzen naar de fabrikant. U kunt wel zelf naar de fabrikant maar als deze geen bevredigende oplossing heeft dan zal de verkoper het probleem verder moeten oplossen. T.a.v. de vaatwasser lijkt het erop dat u een deugdelijk product geleverd hebt gekregen. Immers men mag er vanuit gaan dat de vaatwasser langer dan 2 jaar meegaat bij normaal gebruik. U kunt de verkoper dan ook schriftelijk in gebreke stellen voor het gebrek en kosteloze reparatie of vervanging eisen, bij gebreke waarvan u dit elders op hun kosten zult laten verrichten. Mocht de verkoper niet willen meewerken, dan kan een brief van een jurist de zaak wellicht vlot trekken. Neemt u dan desgewenst contact met mij op voor verdere hulp.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag