Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedendag,

Ik heb 1 nov 2017 een uitlaat besteld bij een webwinkel voor auto onderdelen uit Berlijn.
Op 1 nov hebben zij het pakketje opgestuurd en het laatste wat ik nog heb kunnen volgen via de tracker is dat de uitlaat op 4 nov nog aangekomen is bij vervoerder in Duitsland. Daarna is het pakketje voor mij van de radar verdwenen en naar het schijnt op 6 nov. bij mij thuis aangeboden. Ik heb daarna vele malen gemaild en gebeld naar het moeder bedrijf in Berlijn maar helaas zonder resultaat. Ik heb ook gebeld met de vervoerder en die hebben mij verteld dat ze het maandagmiddag 12:00 uur zonder aankondiging bij mij thuis hebben aangeboden, maar omdat er niemand thuis was weer mee terug hebben genomen en weer retour afzender hebben gestuurd. Ze hebben ook geen bericht achter gelaten. Ze hadden het ook 3 keer moeten aanbieden maar dat hebben ze ook niet gedaan.

Nu, na een maand, biedt de webwinkel aan om ofwel nog een keer de uitlaat te sturen ofwel mijn geld op een soort account te zetten als tegoedbon. Beide opties wil ik niet want ik heb al ergens anders een uitlaat gevonden. Ik wil mijn geld terug.

In hoeverre heb ik hier het recht om mijn geld terug te krijgen? Kan ik ze bijvoorbeeld in gebreke te stellen m.b.v. jullie voorbeeldbrief? De termijn voor het herroepingsrecht van 14 dagen is natuurlijk al voorbij.

Ik hoor graag van u. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Anoniem

Helaas, heeft u al een andere uitlaat gekocht en de leverancier niet de kans gegeven om zijn herstelplicht te doen nemen. Nu dat de webwinkel dit wil aanbieden heeft u deze fase voorbij laten gaan. U zou kunnen proberen om uw geld terug te krijgen, maar echter lijkt mij dat u de tegoedbon beter kunt aannemen.

Beoordeel dit antwoord:

De termijn voor het herroepingsrecht begint pas als de koper de koopwaar ontvangt. Omdat u deze nooit hebt ontvangen kunt u dus nog steeds herroepen en het geld terug eisen.

Omdat de webwinkel had geweigerd het geld terug te betalen zijn zij al in gebreke en volgens mij moeten zij dus ook de kosten voor een advocaat vergoeden! Maar ik denk als u duidelijk maakt dat u beent geïnformeerd, zullen zij het niet verder lastig doen.

Dit antwoord is gebaseerd op een gewone situatie. Het zou kunnen dat er een uitzondering bestaat.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Beste Juristen,

Het probleem heeft zich inderdaad opgelost. Na een mail met de waarschuwing dat ik juridisch advies zal zoeken heeft de webwinkel eieren voor haar geld gekozen en mij het gehele bedrag terugbetaald (inclusief de verzendkosten). Ik had dit eerder moeten doen maar zo is het ook prima opgelost.
Dank voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

De vraagsteller



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag