Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik ben momenteel voor onbepaalde tijd in dienst bij mijn werkgever op basis van een 40-urige werkweek.

Een aantal maanden geleden ben ik ziek gemeld.

In de periode daarvoor zijn we overeengekomen dat ik tijdelijk 25 uur per week zou werken. Dit bleek de situatie niet te verbeteren, dus ben ik ziek gemeld.

Volgens mijn contract heb ik recht op 80% ziektevergoeding.

Mijn vraag is als volgt:
Ik ben van mening dat de ziektevergoeding op basis van de afspraken in mijn arbeidsovereenkomst is.
Mijn werkgever is van mening dat deze ziektevergoeding op basis van de tijdelijk overeengekomen 25-urige werkweek is.

Waar heb ik recht op?

U hebt recht op 80% van het aantal uren dat u zou behoren te werken. Toen u ziek werd pas dit dus 25 uur. Zodra de "tijdelijke" periode over is wordt het weer 40 uur. Blijkbaar was "tijdelijk" een periode bedoeld om u niet ziek te laten worden (wat op zichzelf al een bijzondere regeling is). Dan kan met recht gezegd worden dat met uw ziek worden de "tijdelijke periode" om is en dat u weer recht hebt op 80% van 40 uur. Komt u hier niet uit met uw werkgever, dan kan ik u wellicht helpen. Neemt u in dat geval direct contact op?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag