Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


februari 2017 heeft een tegelzettersbedrijf een tegelvloer aangebracht in onze nieuwbouwwoning in de huiskamer en hal.
Het gaat om grote tegels van 75:75 cm. Hij heeft daarvoor een levelingsysteem gebruikt.
Al na 3 dagen bleker er tegels los te zitten. we hebben dit probleem direct gemeld.
Een maand later is de tegelzetter komen kijken en constateerde met ons dat de vloer voor 80% los lag. Hij stelde zich heel welwillend op en zou het probleem voor on s gaan oplossen. De lijmfabrikant kwam ook kijken en die heeft vervolgens een rapport geschreven waarin staat dat er een coating op de tegels zou zitten waardoor de lijm niet had gepakt. De tegellegger heeft vervolgens de tegelfabrikant aansprakelijk gesteld. Deze geeft aan dat uit dezelfde partij meerdere woningen zonder problemen zijn gelegd en legt het probleem terug bij de tegellegger. Veel navraag gedaan en alle professionals zeggen dat de verkeerde lijmtechniek is gebruikt. zowel vloer als tegels hadden gelijmd moeten worden. We hebben meerdere keren de tegellegger in aansprakelijk gesteld. Maar hij is voor ons telefonisch niet bereikbaar, heeft ook nooit zelf gebeld, stuurt alleen mailtjes waarin hij herhaald dat hij wel opnieuw wil leggen maar niet de materiaalkosten wil dekken. Wij hebben hem een ultimatum gesteld, willen ons geld terug zodat we met een betrouwbare partij het probleem kunnen oplossen, hij geeft geen gehoor. Wat kunnen we nu nog doen?

Soms is er voor dit soort zaken sprake van geschillencommissies, waarop u een beroep kunt doen, mits de tegelzetter hiermee akkoord is / bij een geschillencommissie is aangesloten. Wat zegt de aanneemovereenkomst met de tegelzetter hierover?
Voor het overige lijkt mij dat als u er echt verder met de tegelzetter niet uitkomt, alleen de gang naar de (kanton)rechter resteert. Mogelijk kunt u een beroep doen op een rechtsbijstandverzekering(?).

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag