Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een offerte binnen gekregen voor het plaatsen van 10 kozijnen.
Ik ben akkoord gegaan met de offerte en heb steeds telefonisch contact gehad met het bedrijf en via de mail.
Ik heb een aanbetaling gedaan van 10 procent. Er zou een afspraak gemaakt worden voor de technische inmeting. Er is een 2 maanden geleden wel iemand van het bedrijf langs geweest om de puntjes op de i te zetten. Ook op internet is mijn probleem nog nooit vergekomen bij dit bedrijf.
3 weken verder is er door het bedrijf nog steeds niet gebeld voor een afspraak.
Nu probeer ik hun te bellen, maar wordt er niet opgenomen. Al een week lang. Ook via de email wordt er niet gereageerd.
Ik ben het vertrouwen in dit bedrijf kwijt en zou graag mijn aanbetaling willen terugvorderen. Is dit mogelijk?

Geachte heer/mevrouw,

In antwoord op uw vraag het volgende;

Uiteraard, is dit mogelijk. Maar dan is het raadzaam dat u voorafgaand een ingebrekestelling ex lege art. 6: 82 BW, opstelt een verstuurt aan het bedrijf. Liefst middels fax of aangetekend.

Mocht u nadere info wensen dan mag u direct contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

Het is inderdaad van belang dat u eerst het bedrijf een ingebrekestelling toestuurt met een termijn om na te komen. Wordt daarop niet gereageerd dan kunt u de overeenkomst ontbinden en uw aanbetaling terugvorderen.

Voor meer info mag u mij benaderen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag