Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag, Wij hebben een inbouw downdraft afzuigkap online gekocht bij een Keukenleverancier, samen met nog 6 andere inbouwapparaten . Alleen de downdraft hebben we nu al het 5e apparaat, omdat ze steeds helemaal beschadigd zijn. Althans de inbouwdelen zijn totaal bekrast en verbogen. De leverancier ruilt ze steeds om, en begrijpt ons maar zegt dat ze zo geleverd worden. De fabrikant zegt dat ze niet zo worden uitgeleverd, en is intern navraag aan het doen bij de Duitse tak. We kunnen toch niet bezig blijven met omruilen? Bovendien zitten we al die tijd zonder functionerende keuken. Het keukenblad is precies ingezaagd met deze downdraft maten dus we zitten aan dit specifieke apparaat vast. Maar we willen geen beschadigd apparaat. Wat is uw advies? Dankuwel

U heeft recht op een onbeschadigd apparaat. Mocht het apparaat telkens beschadigd zijn dan kunt u de koop (gedeeltelijk) ontbinden en uw geld terugvragen. Kan het apparaat niet geleverd worden dan zit u met een ingezaagd keukenblad en lijdt u hierdoor schade. U kunt dan deze schade claimen of compensatie vragen. Wellicht dat de leverancier bereid is een ander passend keukenblad kosteloos aan te bieden.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag