Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In november heb ik bij een provider een telefoon en abonnement besteld. Het is duidelijk gemaakt dat de maandelijkse facturen zijn opgemaakt uit een deel providerkosten en een deel afbetaling krediet voor de telefoon. Ik kon kiezen voor een eenmalige bijbetaling tussen de 0 tot max betaling telefoon die dan dus het krediet per maand beïnvloeden. Ik heb gekozen voor 0,- bijbetaling. Achteraf krijg ik een factuur waarbij ik ook nog eenmalig toestelkosten moet betalen. Dit is nergens op de website aangegeven of anderszins in beeld gekomen. Wel aansluitkosten ed waren inzichtelijk en dus betaald.
Ik heb hierover contact opgenomen en screenshots laten zien, maar de andere partij vindt dat daar de datum niet op naar voren komt en claimt dat dit een nieuwe prijsverlaging zal zijn. In mijn contract zie ik achteraf de eenmalige kosten wel in de kleine lettertjes maar dit is achteraf toegezonden en komt dus zeker niet overeen met de bestelling op de website.
Kan ik hier iets mee doen?

De kleine lettertjes zijn u niet tijdig ter hand gesteld en kunnen in beginsel buiten toepassing worden verklaard. Wel kunt u met een bewijsprobleem zitten als u niet kunt aantonen om welke datum het gaat. Anderzijds is u zoals u stelt op geen enkele wijze kenbaar gemaakt door de verkoper dat u moet bijbetalen, zodat dit onredelijk is. Ik raad u aan de verkoper schriftelijk te melden dat u niet akkoord gaat met de factuur en correctie eist.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb een klachtenformilier ingevuld.


Reactie van de vraagsteller

Helaas heeft tele 2 te kennen gegeven dat ze niet mee gaan in mijn klacht en verzoek omdat het in het contract juist vermeld staat.


U kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie als u voldoende bewijzen hebt. Ik kan u hierin bijstaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag