Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In november 2016 legde de hovenier onze tuin aan. Hij erkende dat er nog 3 klusjes gedaan moesten worden en deze in het voorjaar 2017 zou doen, wanneer er geen vorst in de grond zat. Het door hem geïnstalleerde waterornament is gaan 'schilferen/bladderen' en hij heeft toegezegd contact op te nemen met de leverancier. Inmiddels is de sensor vd tuinverlichting defect en hij heeft het garantiebewijs in bezit. Geen reactie vd hovenier.
Na een jaar met diverse mails, ingesproken voicemailberichten, whatsapps (van ons en vd tuinontwerper), smsberichten en een geschreven brief, horen we niets. Geen enkele reactie. De nota hebben we trouwens keurig op tijd betaald. Wie helpt ons? Wat kunnen we doen?

Goedemorgen, wat een vervelende situatie is dit. Uw vertrouwen is wel geschonden op die manier. Wat u kunt doen is een ultimatum stellen en nakoming van herstel dan wel vervanging eisen. Daar heeft u recht op. De afspraak is door de hovenier nagekomen. Ik adviseer u om dat aangetekend te doen. U kunt dan een en ander bewijzen. Indien u wilt kan ik u helpen met een juridische brief.

Beoordeel dit antwoord:

Alle gevallen waarin hetgeen de schuldenaar verricht in enig opzicht achter blijft bij hetgeen de verbintenis vergt, ongeacht of deze handelwijze de schuldenaar toerekenbaar is of niet.

Een tekortkoming die de schuldenaar kan worden toegerekend levert een wanprestatie op. Als de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden aangerekend levert dit overmacht op. Een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst verplicht de schuldenaar tot schadevergoeding als de nakoming blijvend onmogelijk is geworden. Is nakoming nog wel mogelijk, dan moet de schuldenaar eerst in verzuim komen voordat het recht op schadevergoeding ontstaat, ex lege art. 6: 74 BW. Zodoende, een ingebrekestelling toezenden met verzoek tot herstel of nakoming.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag