Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Eind december heb ik, tegen vooruitbetaling van € 129,00, bij www.sfeerhuiswinkel.nl een hanglamp besteld. Omdat ik op het moment van bezorging niet thuis was heb ik deze op 11-01-2018 afgehaald bij een GLS depot in Weert.

Bij thuiskomst bleek de bestelde kamerlamp zwaar beschadigd in de verpakking te zitten. Ik heb de heer ............ van Sfeerhuiswinkel.nl direct per e-mail (met foto) hiervan op de hoogte gebracht. Diezelfde dag krijg ik het volgende bericht van hem:
“Wat een pech. Het pakket ( hanglamp) is wel 7 keer in en uit de vrachtwagen gepakt. En dan nog in een ruimte met veel andere pakketten. Dat er dan wat fout kan gaan is aanwezig.
Ik stel voor om de kosten 50/50 te doen. Ik kan u weer een nieuwe lamp regelen.”

Ik heb direct gemaild dat ik met dit voorstel (uiteraard) niet akkoord ging. Hierop kreeg ik deze reactie:
“Ok. De bestelde lamp is niet meer op voorraad.”
U kunt de bestelde lamp retour sturen volgens de algemene voorwaarden van de Sfeerhuiswinkel.

Op 13-01-2018 heb ik de defecte lamp met Post.nl verstuurd, geheel als omschreven in de algemene voorwaarden. Echter kreeg ik op 01-02-2018 het pakket retour met daarop de mededeling “niet afgehaald”. Ik stuurde de volgende e-mail:
“Met verbazing ontving ik mijn pakket retour dat ik op 13-01-2018 aan u verzonden heb.
De inhoud van het pakket was de lamp, welke ik tegen vooruitbetaling bij u besteld heb en defect is geleverd. Afgesproken was dat ik de lamp zou kunnen retourneren, geheel overeenkomstig de algemene voorwaarden van de Sfeerhuiswinkel.
Bij het retour zenden van de defecte lamp heb ik aan alle gestelde voorwaarden voldaan, d.w.z. de verzendkosten (ondanks uw defecte levering) voor mijn rekening genomen, vooraf een melding en een foto gestuurd van het defecte artikel en het pakket voorzien van een track&trace code verzonden aan het volgende adres:
...........
Volgens deze zelfde algemene voorwaarden zou het aankoopbedrag dan binnen 14 dagen gestort worden op mijn bankrekening.
Dat het pakket door u of door uw medewerkers niet opgehaald is, doet natuurlijk geen afbreuk aan het feit dat ik aan al mijn verplichtingen heb voldaan. Ik zie dan ook graag het aankoopbedrag van € 129,00 per omgaande op mijn rekening tegemoet.”

Op 02-02-2018 ontving ik het volgende bericht, inclusief taalfouten:
“Er is bij mij geen bericht achtergelaten van de post over u retour pakket in mijn brievenbus.
Daar u mij geen track en trace heeft gestuurd kon ik niet weten dat er pakket op te halen was.
Voor het terug sturen van een pakket bent u zelf verantwoordelijk.
Het termijn van 14 dagen is inmiddels verstreken.
Ik vertrouw erop hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.”

Bij navraag bij Post.nl kreeg ik te horen dat het pakket op 16-01-2018 om 17.00 uur was aangeboden, maar de geadresseerde had de bezorger gevraagd om het pakket mee retour te nemen en af te leveren bij een afhaalpunt. Daar zou hij het op een later tijdstip ophalen.
Dit heeft hij natuurlijk bewust niet gedaan, zodat de defecte lamp na 14 dagen weer aan mij retour gezonden werd.

Dit wetende heb ik de heer Kraaijzenzang direct laten weten niet akkoord te gaan met deze hele gang van zaken en nogmaals gesommeerd om het geld over te maken.
Zijn antwoord:
“Zoals ik u al meedeelde is er niets aangetroffen van een ophaalkaart van de post in mijn brievenbus.
En dat ik van u geen track en trace heb ontvangen. Onderstaande tekst stuurde u vandaag aan mij:
"”Zoals uit bijgesloten track & trace bewijs blijkt dat ik het pakket op 13 januari 2018 aan u verzonden heb.
Ditzelfde pakket is op 16 januari om 17.00 uur bij u aangeboden, doch u heeft het niet aangenomen. Wél heeft u de bezorger gevraagd om het pakket mee retour te nemen en af te leveren bij een afhaalpunt. Daar zou u het op een later tijdstip ophalen.
Dit heeft u willens en wetens niet gedaan, zodat de defecte lamp na 14 dagen weer aan mij retour gezonden is.""
Reactie op u tekst:
Ik heb geen bezorger gesproken en/of iemand gezien, dus ook niets afgesproken.
In de track en trace staat niets beschreven over u bovengenoemde tekst.
Alleen dat het pakket niet opgehaald is.( zie bijlage afbeelding)
De track en trace van Post.nl in u mail van vandaag komt te laat.
Dat had u mij moeten toe sturen op de dag van de verzending.
In de afbeelding onderaan de bladzijde de bijlage track en trace van Post.nl .( vandaag kunnen bekijken)
Voor het terug sturen van een pakket bent u zelf verantwoordelijk.
Het termijn van 14 dagen is inmiddels verstreken.
Ik vertrouw erop hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.


Op 6 februari 2018 heb ik het nog één keer geprobeerd met de volgende mail:
“Ik wil u met deze e-mail één korte zakelijke vraag stellen: “Hoe gaat u deze zaak oplossen?””

Hierop heb ik geen enkele reactie meer ontvangen.
Helaas neemt mijn rechtsbijstandverzekering deze zaak niet in behandeling omdat het te vorderen bedrag te laag is. Verder gaat het mij allang niet meer om het geld, maar het feit dat iemand hiermee weg komt is voor mij bijna onacceptabel. Daarom mijn vraag………….
……………………WIE KAN MIJ VERDER HELPEN !?

U mag zonder opgaaf van redenen de zaak binnen twee weken na ontvangst terug sturen, retourrecht, maar in dit geval is er sprake van een gebrek en moer u dit gebrek tijdig melden. Hetgeen u heeft gedaan. U bent al uw verplichtingen nagekomen maar de verkoper is in verzuim geraakt doordat hij bewust terug gestuurde artikelen niet in ontvangst neemt. U kunt nog steeds om die reden het aankoopbedrag terug vorderen . In het uiterste geval dreigt u met een dagvaarding . Soms helpt het als u een jurist een korte brief of e-mail laat versturen , mag ik uw vragen wat de lamp heeft gekost?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag