Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Zou iemand mij aub kunnen helpen , ik vraag me af als ik werkelijk in mijn recht staat.
Onderstaande mijn verhaal het gaat om een incassobureau die mij onterecht een negatieve bkr codering heeft gegeven.

Vorig jaar 10 April 2017 bleek het bedrag van 401,26 euro geheel opeisbaar te zijn geworden .

Ik heb op 19 April telefonisch contact gehad met mevrouw L , ik totaal in paniek want we willen graag eens een huisje kopen en daar is een hypotheek voor nodig en met een negatieve BKR codering lukt dat natuurlijk niet .

Mevrouw L heeft mijn vriendelijk telefonisch te woord gestaan en ging kijken wat ze voor me kon doen , Na enkele minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik mevrouw L weer aan de telefoon met de mededeling , Mevrouw V er staat nog geen codering achter u naam , dus we gaan een afspraak maken ,

Als u vandaag de 70 euro aan achterstand en de 30 euro voor het nieuwe termijn overmaakt , dus een totaal van 100 euro dan komt er GEEN BKR CODERING ACHTER U NAAM !

Dit aanbod heb ik aanvaard en zoals de afspraak is direct de 100 euro overgemaakt , De volgende dag heb ik terug gebeld naar Mevrouw L om te vragen of het geld ontvangen was en Mevrouw L bevestigde dit .

Vol van vertrouwen Had ik vorige week bij een kredietverstrekker samen met mijn partner een BKR toetsing en wat bleek , Ik kreeg de mededeling Mevrouw V wij kunnen u niet helpen u heeft vorig jaar voor korte tijd een negatieve A codering gehad en er staat nu een H van Herstel deze codering staat bij Neckermann.

Ik vol verbazing afgelopen Donderdag contact opgenomen met het incassobureau en de volgende dag ( Vrijdag 9 februari ) ben ik terug gebeld door dhr b .

Aan hem heb ik de vraag gesteld of het daadwerkelijk zo is dat er eerst een negatieve A codering stond en nu de H codering , Dit bevestigde hij .

Ik heb hem uitgelegen dat ik in April 2017 een afspraak heb gemaakt met Mevrouw L en dat de codering die toen geplaats is onterecht is , want volgens Mevrouw L zou er helemaal GEEN BKR codering komen !

Hij kon inderdaad zien in het systeem dat ik en Mevrouw L deze afspraak gemaakt hadden dit stond vermeld als notitie , dhr b vond dit ook vreemd en zei dat de negatieve A zoals de H codering onterecht was en zou met de BKR desk gaan praten om de coderingen weg te laten halen , en zou mijn later op de dag terug bellen over hoe de stand van zaken is .

Nou dat deed hij dus ook alleen met de mededeling dat de BKR codering NIET wordt weggehaald , omdat deze terecht zou zijn .

En de afspraak met Mevrouw L komt de vervallen omdat ze mij de verkeerde informatie had gegeven omdat waarschijnlijk de A codering eerder dan het telefoongesprek geplaats is en deze niet zichtbaar zou zijn geweest voor Mevrouw L .

( afspraak is afspraak lijkt mij al is deze mondeling gemaakt)

ik heb nog even wat oude brieven van het incassobureau opgezocht ,

Daar tussen vond ik een brief van 27 Maart 2017 ,

Ik zal de brief even in het kort samenvatten ,

Geachte mevrouw V,

Hierbij ontvangt u een rekeningoverzicht over de periode van 27 februari t/m 26 Maart 2017 .

Hieruit blijkt dat u de betalingen met een totaal bedrag van 70,00 euro nog niet aan ons heeft voldaan. Dit betreft de termijnen van 26 December 2016 , 26 januari 2017 en 27 februari 2017.

( Let wel dat de bovenstaande genoemde ” niet betaalde termijnen ” , ervoor hebben gezorgd dat ik ben aangemeld bij het BKR .!

Maar wat blijkt nu uit mijn eigen administratie dat ik deze termijnen wel betaald heb !

Dus mijn vraag sta ik in mijn recht en heb ik gelijk ?

Als het incassobureau onterecht een melding heeft gedaan dan is deze aansprakelijk voor de gevolgschade. Dat de medewerker waarschijnlijk een foutieve mededeling heeft gedaan naar u is niet aan u te wijten maar aan de werkgever van het incassobureau.

De hypotheekverstrekker heeft onderzoek te doen wat de reden is van de H codering Een H-codering (herstelcode), houdt in dat de A-codering hersteld is. De achterstand dus, die er niet is in uw geval wat middels een correct schrijven kan worden toegelicht.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag