Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op dinsdag 31-1-2018 heb ik mijn mobiele abonnement verlent met daarbij een nieuwe telefoon. Deze was de eerstvolgende zaterdag verbogen. In de winkel werd mij gezegd dat ik een nieuwe kreeg tot ze een uiterst kleine lakschade ontdekten. Dit leidde ertoe dat ik mijn telefoon naar een onafhankelijke schadebedrijf moest opsturen zodat zij konden beoordelen of het buigen van de telefoon onder garantie valt. De cocnlusie van dit bedrijf was dat dit geen garantiegeval is omdat dit door drukschade zou kunnen komen.

Na alle mogelijke manieren van bezwaar rest mij volgens mijn provider enkel de onderzoekskosten van +/-€36,- te betalen en dit de fabrikant te laten onderzoeken.

Ik heb op het internet al meerdere berichten gevonden dat de verkoper verplicht is 6 maanden verkoopgarantie te bieden waarbij zij dus ook de service moeten verlenen om dit op te lossen. Ook zie ik vaker dat het buigen van een telefoon, mits normaal gebruik, onder garantie valt dus zou ik geen probleem verwachten. Dit heb ik beide aangegeven bij mijn provider maar ze zijn niet bereid te helpen.

U heeft recht op een deugdelijk product. Bovendien geldt hier de omkering van de bewijslast, namelijk dat de verkoper moet bewijzen dat het gebrek er niet zat ten tijde van de koop. Het lijkt er op dat u niet serieus wordt genomen. Een brief van een jurist kan de zaak wellicht vlot trekken. Neemt u daartoe direct en vrijblijvend contact met mij op voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag