Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Afgelopen vrijdag heb ik na een artsenbezoek mijn rekening direct per pin betaald.

Aan het einde van de dag wilde ik deze rekening opbergen- en ontdekte ik, dat deze rekening van een andere patiënt was.
Alle persoonlijke gegevens zoals adres, geboortedatum- en BSN stonden in deze factuur vermeld.
De kans is vrij groot dat de facturen omgewisseld zijn- en dat deze patiënt mijn factuur heeft gekregen.
Van de praktijk heb ik niets vernomen, maar heb zelf wel direct gebeld. Maar helaas bleek de praktijk al gesloten te zijn (voor het weekend) en heb de voicemail ingesproken, dus kan ik a.s. maandag pas weer actie ondernemen.
Kunt u mij adviseren hoe ik het beste kan handelen, als ook mijn factuur bij iemand anders terecht is gekomen i.v.m. het risico op identiteitsfraude?

Daar het zo is dat de secretaresse een fout heeft gemaakt is het raadzaam om contact te zoeken met degene die op het factuur staat en de situatie uit te leggen.

Aanstaande maandag zou ik afwachten wat de praktijk te melden heeft.

Beoordeel dit antwoord:

De fout van omwisseling ligt bij de arts/secretaresse. Ik raad u aan hen schriftelijk te laten weten deze fout te herstellen en tevens stelt u hen in die brief ook aansprakelijk voor eventuele schade die voortvloeien uit bv (identiteits)fraude.
Voor verdere hulp kunt u desgewenst vrijblijvend contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb een schriftelijke klacht ingediend- en de verantwoording bij de praktijk neergelegd als dit gevolgen voor mij mocht hebben, zoals identiteitsfraude.
Daarnaast heb ik om een correcte factuur gevraagd en dat ik ook wil weten bij wie de factuur terecht is gekomen, als ze verwisseld zijn.


Mocht er vervolgens een geschil ontstaan, neemt u dan desgewenst direct contact met mij op voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag