Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn vader heeft najaar 2017 een nieuwe auto gekocht. Deze is vorige week bij de dealer binnen gekomen. Kenteken etc moet nog geregistreerd worden, maar mijn vader mocht al wel gaan kijken. Wat blijkt, het interieur is totaal niet wat hij aangevraagd had. Nu blijkt dat de verkoper verkeerde order/artikel nummers ingevoerd heeft. Mijn vader heeft toen (helaas) getekend, maar mondeling waren ze iets anders overeengekomen! De betreffende verkoper werkt er niet meer en zegt telefonisch dat hij niets verkeerd gedaan heeft. De dealer begreep dat het heel vervelend is en is met het *automerkbedrijf* in gesprek gegaan, maar ze kunnen niets betekenen. Hij kan de koop ontbinden voor 15% van de koopsom (Dit gaan om duizenden euro's). Kan iemand advies geven? Het interieur/bekleding is echt verschrikkelijk lelijk. Dus dit accepteren is geen optie. Wat zijn zijn rechten? Hij heeft nog niet betaald en zijn huidige auto zou hij inruilen (die is al doorverkocht door de dealer).

Uw vader heeft recht op datgene wat hij besteld heeft. Aangezien er mondeling door partijen iets anders is overeengekomen zal de verkoper ook moeten bewijzen dat uw vader de juiste bestelling van het interieur heeft gedaan. Ik raad uw vader aan om geen extra kosten bij ontbinding te voldoen. Er is mogelijk sprake van dwaling. Immers, als uw vader had geweten omtrent de verkeerde interieur dan had hij waarschijnlijk niet getekend. De koop kan schriftelijk vernietigd worden. Mocht uw vader er samen niet uitkomen neemt u dan desgewenst contact met mij op voor verdere overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag