Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Beste,

De kapper heeft mijn haar verpest door ongevraagd mijn haar heel donker te verven en ongevraagd een spoeling gebruikt waardoor mijn haar heel mat is geworden en grijzig oogt.

Het eindresultaat week enorm af van het gevraagde kapsel. Sterker nog het had niks van elkaar weg. Het gewenste kapsel was nl overwegend blond en een hele andere techniek dan gebruikt.

Ik wilde het graag laten herstellen bij een andere kapper en mijn geld terug. Vertrouwen bij deze kapper is weg. Geld terug deden ze niet aan. Toch terug geweest omdat dat de enige optie was en er zijn aanpassingen gedaan waarmee ik iets meer kan leven. Nog steeds is het grijs (ik ben jong en wil dit niet). Inmiddels hebben ze nu ook per ongeluk een rode vlek in mijn haar gecreƫerd. Ik mag morgen weer terugkomen, maar geld terug om het ergens anders te herstellen krijg ik nog steeds niet.

Ik ben nu al 7,5 uur kwijt aan tijd (plus morgen ook weer ca 3 uur), er is niet aan mijn vraag voldaan en er zijn extra producten (spoeling) ongevraagd gebruikt waardoor de prijs omhoog ging en dan heb ik het nog niet over de beschadigingen aan mijn haar die al die chemische producten keer op keer doen.

Kan ik mijn geld wettelijk gezien terugkrijgen? Met als doel mijn haar te laten herstellen door iemand die het wel echt kan?

De kapper die een beroepsfout maakt is in beginsel aansprakelijk voor de ontstane schade. Naast het feit dat de kapper een resultaatsverplichting heeft is hij ook dus schadeplichtig waarvoor hij vaak verzekerd is. Uit uw toelichting maak ik op dat u niet het gewenste kapsel heeft dan verwacht, waarbij er fouten zijn gemaakt die van een redelijk bekwame en handelend kapper niet verwacht mag worden. U kunt vragen om schadevergoeding. Vaak kan een brief van een jurist de zaak vlot trekken. Neemt u daartoe desgewenst direct en vrijblijvend contact met mij op.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag