Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


IK zit met het volgende. Mijn vrouw heeft een bedrag naar een autobedrijf overgemaakt omdat de verkoper volgens zeggen vaker had gehad dat mensen niet op kwamen dagen. De auto zou in goede staat zijn. Echter bij een proefrit kwamen er verschillende gebreken die APK afkeur zijn (lekke uitlaat en gerafelde gordel.) en dat terwijl de auto 2 maanden geleden nog gekeurd is? Wij hebben toen de koop niet doorgezet maar schijnbaar vind meneer het wel nodig om die 250euro te houden. Terwijl het alleen nodig zou zijn om hun ervan te verzekeren dat wij langs zouden komen. Zijn excuus is dat ze de auto niet hebben kunnen verkopen en dat ze dus die 250 euro mogen houden.Ook kwam de auto niet overeen met de beschrijving. Er zat in eens een trekhaak op en steenslag.

Of u het bedrag ook daadwerkelijk terugkrijgt hangt allereerst af hoe en welke afspraken er zijn gemaakt). Bij een proefrit is het vrij gebruikelijk dat u pas akkoord gaat als er geen problemen zijn met de auto. Nu dit niet blijkt kan de verkoper zich niet op het standpunt stellen dat een koopovereenkomst is ontstaan. Ook vanwege het feit dat de auto niet overeen kwam met de beschrijving. U kunt de verkoper dan ook schriftelijk sommeren om het bedrag terug te storten, bij gebreke waarvan u verdere rechtsmaatregelen zult treffen. Vaak kan een brief van een jurist de zaak vlot trekken.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Er is verder geen afspraak gemaakt behalve dat dit bedrag was voor het reserveren van de auto. Er is nooit gezegd dat de auto daadwerkelijk al verkocht was.
De auto had verschillende APK afkeurpunten.
Lekke uitlaat,gerafelde gordel.
De banden liepen aan etc. Wij hadden dan ook alle interesse verlopen in het voertuig. Meneer bood aan om dit te repareren maar gezien alle slechte reviews hebben wij besloten dit aanbod af te slaan. Meneer zegt namelijk dat er gerepareerd wordt maar doet dit vervolgens half of niet.
Ik heb meneer ook al gemaild en een aangetekende brief gestuurd met de vraag om het geld terug te storten. Helaas geen reactie.


Ik denk dat er voldoende grond is om het bedrag terug te vragen. Het is onredelijk dat er enkel voor een reservering van een auto een bedrag wordt gevraagd. Wacht u nog even de reactie van de verkoper af. Mocht deze nog steeds weigeren, neemt u dan desgewenst direct contact met mij op voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag