Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste meneer,mevrouw

We hebben in januari 2018 een Asus laptop gekocht. Half februari defect en toen werd deze opgestuurd voor reparatie. Na kleine 3 weken terug gekregen maar per vandaag opnieuw defect, computer gaat niet meer aan. Zelfde probleem als eerder. In de winkel zeggen ze dat ze hem opnieuw gaan opsturen voor reparatie. Wij hebben hier geen goed vertrouwen in en zijn voor om een hele nieuwe te krijgen. Wat zijn onze rechten. Mogen we een nieuwe eisen?
De winkel geeft aan dat ze hem tot 3 meer aan toe mogen opsturen voor reparatie! Is dit zo? En is dit ook waar kort na de koop?

Er is geen regel voor het aantal keer dat de laptop opgestuurd mag worden. Kan reparatie herhaaldelijk niet, dan kunt u de koop ontbinden en uw geld terugvragen. Bovendien dient de verkoper te bewijzen dat de laptop bij aankoop niet defect was. M.a.w. de bewijslast ligt bij hun. Ik raad u aan schriftelijk de koop te ontbinden.
Voor meer info of hulp kunt u desgewenst direct en vrijblijvend contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb de winkel gebeld waar de laptop vandaan komt om te vragen waar ik de ontbinding van de koop schriftelijk naar toe kon sturen. Hij gaat dit navragen bij het hoofdkantoor en ook hun rechten en plichten navragen. Hij bleef bij zijn standpunt dat je eerst 3 keer moet opsturen. Ik hoor dus morgen verder terug.

Ik ben net teruggebeld en ze denken dat ik niet zomaar de koop kan ontbinden. Zegaan dit uitzoeken. Graag hoor ik van u terug wat ik kan aangeven als ze zeggen dat het niet kan.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag