Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


We hebben een artikel besteld en dat hebben wij netjes thuis geleverd gekregen. We zijn het product niet gaan gebruiken en hebben contact gehad met de verkopende partij. We mochten het terug sturen, de factuur betalen en zodra hij het artikel nog een keer in de winkel zou verkopen zou hij ons geld terug storten. We hadden regelmatig contact en hij beloofde via de telefoon dat hij gewoon het geld terug zou storten. Dit heeft hij nog steeds niet gedaan. We hebben regelmatig telefonisch contact en dan zegt gij dat hij het al heeft overgemaakt of o is dat nog noet gebeurd ik heb het aan de boekhouding doorgegeven en dan zegt hij elke keer ik maak het persoonlijk deze week in orde. Tot op heden hebben wij nog steeds niks ontvangen. Wat kunnen we nu doen? We zijn ten einde raad maar willen wel ons geld terug.

U moet de verkoper ingebreke stellen en ' een 14 dagen brief ' toezenden. De verkoper is verplicht om uw geld terug te storten. Een gerichte brief van een jurist kan hierin zijn bijdrage doen.

Beoordeel dit antwoord:

Er is al verzuim ontstaan als er twee weken zijn verstreken na de ontbinding ,artikel 6:230m BW stelt het volgende

De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Er is al meer dan een jaar verstreken, dus de 14 dagen zijn wel om :)
Bedankt voor de tips!



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag