Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedendag,

In februari is er bij ons een houten vloer geleverd en gelegd. Aanvankelijk waren er enkele beschadigingen zichtbaar. Aangezien hout een natuurproduct is, zo zei de parketteur, zijn we hier begripvol mee omgegaan.

Nadat de parketteur klaar was liet hij ons een opleveringsbon tekenen met de opmerking dat hij daarmee bewijs had dat hij de vloer gelegd had. Hij handelde als ingehuurde van de winkel (CBW-erkend) waar we de vloer gekocht hadden . Wij hebben geen kopie oid gekregen van deze bon.

Enkele dagen later, na het schoonmaken van de vloer hebben we veel meer beschadigingen aangetroffen. Lijmresten, splinters, zaagbeschadigingen en witte vlekken op de vloer, stukken van het hout op de hoeken zijn eraf en ook is op sommige punten is de vloer wat omhoog gekomen.

Door een vakantie van 2 weken en wat rondvraag over 'of dit acceptabel is' hebben we pas 4 weken later hier een klacht over ingediend. De fotos van de beschadigingen zijn wel direct na constatering gemaakt.

De vloerenwinkel geeft nu aan dat wij akkoord zijn gegaan met de opleveringsbon Ze willen daarom onze klacht niet behandelen. Ook geven ze aan dat we de klacht eerder hadden moeten melden.

Moeten wij hiermee akkoord gaan? en wat isjuridisch gezien de status van een opleverbon?

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.

Daar hoeft u niet mee akkoord te gaan. U dient wel tijdig uw klacht in te dienen maar 4 weken is niet te laat. De parketteur/winkel dient de gebreken vakkundig te verhelpen ook al is er getekend op de opleverbon. Daarmee is nog niet gezegd dat de vloer gebrekenvrij is gelegd.
Ik raad u aan de winkel schriftelijk in gebreke te stellen om klachten binnen een redelijke termijn te verhelpen. Doet hij dit niet dan kunt u dit op zijn kosten elders laten doen.
Voor meer info of hulp kunt u desgewenst direct en vrijblijvend contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag