Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Enkele weken geleden heb ik een offerte verstuurt aan een klant, die hij vervolgens mondeling heeft geaccepteerd. De diensten die in de offerte zijn genoemd, zijn voltooid en geaccepteerd.

Alleen nu ontkent de klant de factuur en offerte en wil hij de verleende diensten niet meer (2 website's en naaste diensten)

Ik heb enkele WhatsApp gespreken, waarbij duidelijk naar voren komt, dat meneer om de diensten vroeg.

Nu vroeg ik mij af, hoe kan ik nu bewijzen dat hij wel degelijk de offerte heeft geaccepteerd en de afgesproken prijs?

Moet ik hem bellen en alle genoemde diensten met hem bespreken hem dan vragen waarom hij er nu niet voor wil betalen ? (en het gesprek opnemen)

Doordat u de diensten geleverd heeft is er een overeenkomst tussen u beiden. Uit de correspondentie zal blijken dat u met de wederpartij iets heeft afgesproken. Ook is van belang of de aanvraag middels internet is gedaan of op een andere manier.

Daarnaast, is het van belang of de offerte geaccepteerd is en op welke manier. Verders, moet u de tegenpartij in gebreke stellen.

Beoordeel dit antwoord:

Bewaart u alle correspondentie die u tot op heden heeft gevoerd goed. Telefoons kunnen kapot, dus maakt u bij voorkeur ook prints van sms'jes, whatsapp berichten etc.

Het mooiste is inderdaad wanneer u uw klant kunt ontlokken een uitspraak te doen waarom hij de diensten nu niet meer wilt. Enige taktiek is daarvoor vereist, met honing vangt men immers meer vliegen dan met azijn. Wellicht heeft u ook tussentijdse berichten, waarin wordt overlegd over de status van het project, wensen etc.?

Neemt u voor nadere ondersteuning gerust contact met mij op.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag