Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb op 16 maart 2018 een bestelling geplaatst op de website xxx.xx. Ik heb hier een hengel besteld. Na de bestelling (en betaling) krijg ik niets geleverd terwijl de producten op voorraad waren en de volgende dag verstuurd zouden worden.

Ik heb een mail gestuurd met de vraag wanneer ik e.e.a. kan verwachten; geen reactie. op de volgende mails ook geen reactie. uiteindelijk heb ik op 27 maart via de mail mijn bestelling geannuleerd en mijn geld terug gevraagd; gen reactie. Is er nog een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen?

U kunt incassomaatregelen treffen om uw geld terug te krijgen.

Beoordeel dit antwoord:

De verkoper zal eerst moeten worden gemaand tot leveren. Vervolgens zal u de 14 dagen hersteltermijn moeten aankondigen, waarna men een ingebrekestelling in kaart zal moeten brengen.

Beoordeel dit antwoord:

Meneer vergeet dat de 14 dagen termijn onder het normale incassotraject valt. Bovendien als u een zakelijke klant bent dan kunt u hieraan voorbij gaan. Wel jammer dat meneer dit niet heeft opgemerkt.

Beoordeel dit antwoord:

Het betreft hier een consument géén zakelijke klant.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Zijn incasso maatregelen ook mogelijk als de betreffende ondernemer niet te traceren Is? Op het vermelde adres zit niets, zeker geen winkel, telefoonnummer onbekend en op de mail wordt niet op gereageerd.


Dan wordt het inderdaad lastig. Er dient een vast adres te zijn althans een vestigingsplaats waarvan bekend is dat de ondernemer daar actief is. Als ik het zo hoor dan is er sprake van oplichting.

Beoordeel dit antwoord:

U kunt bij de provider navraag doen over de website máár dan moeten er wel dringende en gewichtige redenen aanwezig zijn. Dit naar aanleiding van de Richtlijn 95/46 EG. Wat in uw geval aanwezig is, waarschijnlijke oplichting.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag