Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In 2010 is een doorlopende geldkrediet van rond de 5000 euro bij Santander afgesloten. Ik kon de betalingen niet meer nakomen waardoor de incasso in ingeschakeld. Ik ben een betalingsregeling aangegaan die minder dan de rente en kosten waren waardoor het totale bedrag nu lijkt verdubbeld. Het is nu 2018. Ik heb sinds 2015 mailcontact onderhouden met incassobedrijf (incasso2) die via een ander incassobedrijf mijn dossier heeft ontvangen. Inmiddels door problemen met betaling is er via mail een aanmaning gestuurd, en wil de incasso2 de dossier aan een ander incassobureau (incasso 3) overhandigen met daarbij kosten van ongeveer 900 euro. Verbazend is dat deze incasso3 andere bedragen benoemt dan incasso2 waarmee ik al jaren contact heb. Ik ben gaan kijken en de cijfers lijken maar niet te kloppen. Ik heb incasso2 herhaaldelijk gevraagd voor onderbouwing van de hoofdsom, de ontstane rente en incassokosten over de afgelopen jaren maar krijg steeds een vaag antwoord en steeds een afwijkende som. Mailcontact van meer dan 5 jaar geleden laat een ander hoofdsom zien. Ik heb het idee dat ze niet precies weten wat de hoofdsom meer is en waarover rente is berekend. Vraag 1. Kan ik weigeren dat incasso2 na een aanmaningsmail mijn dossier stuurt naar incasso3? Zijn de aanmaningen via mail van incasso2 geldig met een hoofdsom die niet klopt? is een aanmaning via mail geldig? kan ik beroep doen op verjaring? Met dank.

1. Incasso2 mag dit naar een ander incassobureau sturen, maar de kosten moeten wel redelijk zijn. 900 euro lijkt mij wel erg hoog voor het doorsturen. 2. De aanmaningen per mail zijn in beginsel geldig maar dan moet het wel gaan om de juiste hoofdsom. U kunt dit betwisten.
Als de vordering van het incassobureau tussentijds niet is gestuit dan verjaart de vordering na 5 jaar.
Voor meer info of hulp kunt u desgewenst direct en vrijblijvend contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag