Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wegens een vertraagde vlucht heb ik recht op 600 euro vergoeding. Volgens de vliegmaatschappij was er sprake van buitengewone omstandigheden en is mijn claim niet geldig. Daarom heb ik de kwestie voorgelegd aan het Europees Consumenten Centrum, wat mij in het gelijk heeft gesteld en dit bij de vliegmaatschappij heeft aangegeven. De claim wordt nog steeds geweigerd maar het ECC kan geen gerechtelijke procedure starten.

Nu heb ik twee mogelijkheden:
- De claim laten afhandelen door een derde partij zoals EUclaim, die mij reeds in het gelijk hebben gesteld. Na aftrek van kosten zou dit 400 euro opleveren.
- Zelf een procedure voor geringe vorderingen starten.

Ik neig naar de tweede optie in de hoop daarmee het volledige bedrag te ontvangen. Alle communicatie is goed gedocumenteerd dus ik meen een sterke zaak te hebben. Echter heb ik een slecht beeld wat de bijkomende kosten en mogelijke risico's (bijv. procedurefouten) zijn.
Is het raadzaam om zelf een procedure te starten?

U kunt inderdaad om kosten te besparen zelf een procedure starten, hoewel u er toch verstandig aan doet hierbij juridische hulp in te schakelen. Als u wilt kan ik u tegen gereduceerd tarief bijstaan in deze. Neemt u daartoe direct en vrijblijvend contact met mij op voor overleg. Klikt u op de button naast dit onderwerp.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag