Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goede middag,

Onze zoon van 20 (met PDD-NOS) heeft via internet een artikel besteld deze zou via automatische incasso betaald worden , hij heeft deze incasso direct geblokkeerd bij zijn bank.De verkoper vermeld op zijn site dat na ontvangst van de betaling het artikel pas uitgeleverd wordt echter na drie weken krijg hij een mail dat de betaling is ontvangen en het product wordt geleverd en het komt inderdaad de volgende dag binnen maar tijdens het bestellen blijkt hij zijn ouderlijk adres gebruikt te hebben (hij was net op dat moment hier en heeft het mee genomen naar zijn huis ) Wie is er nu eigenlijk fout als de verkoper toch alsnog een betaling eist want zei hebben zonder echt betaald te zijn uitgeleverd En is het verstandig contact op te nemen dat er iets mis gegaan is

Lever adres kan een andere zijn dan het woonadres van de koper, ik zie het probleem niet. In de tijd dat het product bij u wordt geleverd en dat de koper het in handen krijg rust op u een bewaarplicht. De prijs moet uiteraard door de koper worden voldaan .

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Het probleem is dat de verkoper uitleverde ondanks dat ze de betaling niet binnen hadden (wat wel een voorwaarde is bij hun) en onze zoon nu weigert het geleverde retour te sturen (het heeft een waarde van €600,-) dus ligt het naar mijn mening ook aan de verkoper omdat deze dus niet goed gecontroleerd heeft ofdat de betaling daadwerkelijk gedaan was


Nee indien de verkoper een kenbare fout heeft gemaakt is hij en koper gebonden aan de koop en de uitvoering ervan als dat nog mogelijk is , en betaling is geen juridische voorwaarde voor de rechtsgeldigheid van de koop. Het retourrecht kan gewoon worden ingeroepen. Maar als uw zoon de zaak houdt moet hij betalen. De fout ontslaat hem hier niet van. ( betaling kan bij consumentenkoop wel verjaren termijn twee jaar)

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag